سلاح‌های جنگی ساخت پاکستان در شمال کشف و ضبط شدند

اطلاعات روز: فرماندهی پولیس بغلان اعلام کرد، پولیس این ولایت 40 میل سلاح جنگی را که از پاکستان در دو موتر تیلر بارگیری شده بودند، کشف و ضبط کرده‌ است. بر اساس معلومات این فرماندهی، اين سلاح‌های جنگی ساخت پاکستان اند و قصد بر این بوده که در اختیار مخالفان مسلح دولت در ولایت قندوز قرار داده شود.

چند هفته پیش درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی کشور و طالبان در ولایت قندوز آغاز شد و در حال حاضر نیز این درگیری کماکان در برخی از مناطق این ولایت ادامه دارد. امين‌الله امرخيل، فرمانده‌‌ پولیس ولایت بغلان دیروز گفت که دو تيلر قبل‌از‌ظهر روز شنبه در پوسته‌ی تلاشى منطقه‌ی شمرق شاهراه بغلان-قندوز توقف داده شدند.

او افزود که پس از تلاشی، ٣٦ ميل تفنگچه، چهار ميل کلاشینکوف همراه با مرمى‌هاى آن و ١١ پايه مخابره از این دو تیلر به‌دست آمد. فرمانده پولیس بغلان گفت، این سلاح‌ها در دو تیلر در زیر بوجی‌ها به گونه‌ی ماهرانه جاسازی شده بود. در حال حاضر دو راننده و دو کلینر این تیلرها در قید پولیس به‌سر می‌برند.

امرخیل می‌گوید که در حال حاضر تحقیقات از افراد بازداشت شده در زمینه‌ی سلاح‌های قاچاقی پاکستان جریان دارد. سلاح‌های پاکستانی در حالی در بغلان کشف و ضبط شدند که در ماه گذشته نیز يک و نيم تُن مواد انفجاری و شش ميل کلاشینکوف از يک موتر باربرى توسط پوليس در پوسته‌ی تلاشى شمرق کشف و ضبط شدند.