نماینده ویژه‌ی پاکستان با وزیر خارجه‌ی ایران درباره‌ی تحولات افغانستان گفت‌وگو کرد

محمدصادق خان، نماینده ویژه‌ی نخست‌وزیر پاکستان و امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران در تهران درباره‌‍‌ی تحولات افغانستان گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه‌ی ایران شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۶ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف بر گسترش همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد درباره امنیت منطقه تأکید کرده‌اند.

عبداللهیان گفته است که کشورش از صلح و ثبات در افغانستان که موجب بازگشت آوارگان به کشور خود ‌شود، حمایت می‌کند.

او تأکید کرده است: «جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و رفاه مردم این کشور استفاده می‌نماید».

وزیر امور خارجه‌ی ایران با اشاره به برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان که سال گذشته در تهران برگزار شد، گفته است که پی‌گیری اجرایی شدن مصوبات نشست تهران می‌تواند تهدیدات امنیتی برای افغانستان و منطقه را از بین برده و زمینه‌های صلح و ثبات و توسعه را برای افغانستان گسترش دهد.

در اعلامیه وزارت خارجه‌ی ایران آمده است که صادق خان بر اهمیت نقش سازنده‌ی کشورهای منطقه و همسایه افغانستان، خصوصا دو کشور ایران و پاکستان تأکید کرده است.

فرستاده ویژه‌ی نخست‌وزیر پاکستان گفته است: «دو کشور ایران و پاکستان بیشترین تأثیر‌پذیری را از تحولات افغانستان به جهت هجوم گسترده‌ی آوارگان، کاهش سطح زندگی مردم این کشور، افزایش ناامنی و رشد قاچاق مواد مخدر دارند».

وی اضافه کرده است که همکاری‌های ایران و پاکستان می‌تواند ضمن کمک به مردم افغانستان، آثار مخرب وضعیت افغانستان را برای مردم این کشور و منطقه کاهش دهد.