ولایت بادغیس

طالبان: در شش ماه گذشته هفت‌هزار گردشگر از ساحات تاریخی بادغیس دیدن کرده‌اند

مسئولان فرهنگی طالبان در ولایت بادغیس می‌گویند که در شش ماه نخست سال جاری خورشیدی بیش از هفت‌هزار گردشگر داخلی و خارجی از آبدات تاریخی و ساحات گردشگری این ولایت بازدید کرده‌اند.

عبدالاول حبیبی، آمر فرهنگ ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بادغیس می‌گوید که این ولایت از نگاه آبدات تاریخی و ساحات گردشگری غنی است و می‌تواند سبب جلب گردشگران داخلی و خارجی شود.

به‌گفته‌ی او، جنگلات پسته، کوتل سبزک، «آب پوده» ولسوالی جوند، قلعه تاریخی نریمان، قلعه‌های تاریخی و دریای ولسوالی بالامرغاب و برخی جاهای دیگر از جمله ساحاتی هستند که بیشتر توجه گردشگران داخلی و خارجی را جلب کرده است.

آمر فرهنگ ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در بادغیس، تأمین امنیت را دلیل عمده‌ی حضور گردشگران داخلی و خارجی در این ولایت می‌داند.

با این حال، فعالان مدنی در بادغیس با ابراز نگرانی از وضعیت آبدات تاریخی این ولایت روی مرمت و بازسازی آثار تاریخی این ولایت تأکید می‌کنند.

آنان همچنین ساخت شاهراه حلقوی، موجودیت شرکت‌های سیاحتی و ترانسپورتی و ساخت هتل‌های عصری را برای رشد صنعت گردشگری در بادغیس مؤثر می‌دانند.

فعالان مدنی در بادغیس استدلال می‌کنند که صنعت گردشگری اکنون در جهان بیشترین عاید را داشته و سبب رشد اقتصاد کشورهای جهان شده است.

این درحالی است که براساس معلومات مسئولان فرهنگی طالبان در بادغیس، نزدیک به ۶٠ آبده تاریخی و ساحات گردشگری در این ولایت وجود دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *