حمله‌ی انتحاری در مقر فرماندهی پولیس کابل

اطلاعات روز: بر اثر حمله‌ی انتحاری در داخل ساختمان فرماندهی پولیس کابل، یک افسر پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد، ساعت 9 صبح روز شنبه یک تروریست انتحاری در جمع مراجعان وارد فرماندهی پولیس کابل شده و در تلاش رسیدن به دفتر فرمانده پولیس بوده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، این فرد انتحاری زمانی که در نزدیکی دفتر فرمانده پولیس کابل شناسایی شده، مواد انفجاری حاملش را انفجار داده است. بر اساس این خبرنامه، در نتیجه‌ی این انفجار، یاسین خان، آمر دفتر فرمانده پولیس کابل و شش تن از منسوبان این فرماندهی زخمی شده‌اند.

اما جنرال ظاهر ظاهر، فرمانده‌ پولیس کابل دیروز پس از وقوع این رویداد به رسانه‌ها گفت، هنوز پاسخ این پرسش که عامل انتحاری چگونه وارد ساختمان فرماندهی پولیس شده، مشخص نشده است. او افزود، کسانی که وارد مقر فرماندهی پولیس می‌شوند، به‌دقت بازرسی می‌شوند و بمب‌گذار انتحاری از این طریق وارد این ساختمان نشده است.

جنرال ظاهر تأکید کرد، ممکن است این فرد انتحاری با یک برنامه‌ی سنجیده شده به وسیله‌ی موتر وارد این ساختمان شده باشد‌؛ اما تا حال این احتمال تأیید نشده است. فرمانده پولیس گفت، تحقیقات در باره‌ی چگونگی ورود فرد بمب‌گذار به داخل ساختمان فرماندهی پولیس کابل ادامه دارد.

او افزود، عامل انتحاری یک پرونده به‌دست داشته، زیر عنوان یک شاکی وارد ساختمان فرماندهی پولیس شده و از یک مأمور پولیس نشانی دفتر فرماندهی پولیس را پرسیده است. جنرال ظاهر گفت که در تصاویر دوربین‌های امنیتی پولیس، چهره‌ی بمب‌گذار مشخص است؛ اما او در باره‌ی وابستگی سیاسی و گروهی فرد بمب‌گذار اظهار نظر نکرد.

طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و اعلام کرده است، زمانی که مشاوران خارجی در مقر فرماندهی پولیس نشست داشتند، بمب‌گذار کمربند انتحاری خود را منفجر کرده است. این در حالی است که دیروز یک انفجار دیگر در کارته نو کابل نیز رخ داد. مسئولان امنیتی گفته‌اند، این انفجار تلفاتی نداشته است.