در دو رویداد جداگانه، ده پولیس کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که ده پولیس در دو انفجار جداگانه در ولایت‌های ننگرهار و لوگر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که تروریستان یک مقدار مواد انفجاری جا‌سازی شده در یک عراده موترسایکل نوع زرنج را در منطقه‌ی کمرگ ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار انفجار دادند که بر اثر آن سه استاد مرکز تربیتی پولیس این ولایت کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

بر اساس این خبرنامه، به‌دنبال این رویداد، حوالی ساعت 10 پیش‌از‌چاشت روز دوشنبه هفته‌ی روان یک فرد انتحاری با استفاده از یونیفورم نظامی، مواد انفجاری حاملش را در محوطه‌ی فرماندهی پولیس ولایت لوگر انفجار داد که بر اثر آن 7 پولیس محلی کشته و چهار پولیس دیگر زخمی شدند.

در این خبرنامه آمده است، در این حمله‌ی انتحاری یک فرد ملکی نیز کشته شده است. در خبرنامه‌ی وزارت داخله این حملات طالبان به‌شدت محکوم و هشدار داده شده است، با راه‌اندازی چنین حملات، عزم و اراده‌ی راسخ نیروی پولیس ملی کشور برای مبارزه با تروریزم کاهش نخواهد یافت.

انفجار در کابل

روز گذشته در یک انفجار دیگر در کابل سه غیرنظامی زخمی شدند. صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله‌ی کشور در صفحه‌ی تویتر خود نوشت که این انفجار در ساحه‌ی مربوط به ناحیه‌ی پنجم شهر کابل، نزدیک دانشگاه آموزش و پرورش روی داده است. مسئولیت این رویداد را هنوز فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

در چند روز اخیر حملات شورشیان در کابل و شماری از ولایت‌های کشور در حال افزایش بوده‌اند. در حمله‌ی انتحاری روز یک‌شنبه هفته‌ی روان در داخل ساختمان فرماندهی پولیس کابل، یک افسر پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. پیش از این رویداد، یک انفجار در کارته نو کابل نیز صورت گرفت؛ اما تلفات جانی به‌دنبال نداشت.