مأموران امر به معروف طالبان در مساجد بدخشان حاضری می‌گیرند

باشندگان شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان می‌گویند که مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان در مساجد این ولایت حاضری ترتیب کرده و امامان مساجد را مکلف ساخته‌‌اند تا در وقت نماز حاضری بگیرند.

آنان این برخورد طالبان را توهین‌آمیز می‎‌خوانند.

یکی از باشندگان فیض‌آباد می‌گوید که رفتار مأموران امر به معروف و نهی از منکر با مردم، همراه با تهدید و تحقیر است: «با مردم طوری برخورد می‌کنند که گویا در گذشته بی‌دین بوده‌اند.»

به‌گفته‌ی او، ترتیب حاضری باعث شده که برخی‌ها عمدا به مسجد نیایند.

یکی از ساکنان ناحیه سوم فیض‌آباد نیز از رفتار مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان انتقاد دارد و می‌گوید که این مأموران در جریان تبلیغ شان در مساجد با نکوهش دموکراسی، حقوق زن و حقوق بشر، حرف‌های تحقیرآمیزی علیه مردم می‌زنند.

به‌گفته‌ی ساکنان فیض‌آباد، مأموران امر به معروف و نهی از منکر گفته‌اند که آنان نصاب درسی برای مساجد تهیه کرده و امامان مکلف هستند تا آن ‌را برای نمازگزاران تدریس کنند و در آخر آزمون بگیرند.

یکی از ساکنان ناحیه دوم فیض‌آباد که دانش‌آموخته‌ی شرعیات دانشگاه کابل است، رفتار مأموران امر به معروف را ناشایسته می‌خواند و می‌گوید که این چنین برخوردها، بیانگر عدم آگاهی کامل طالبان از دین و روش‌ دعوت و اصلاح جامعه است.

پیش از این نیز رفتار مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان با انتقادهایی به همراه بود.

آنان بر پوشش زنان و ریش مردان نظارت می‌کنند و مردم را در اوقات نماز به مسجد فرا می‌خوانند.