درگیری مرزی در اسپین‌بولدک
عکس: آرشیف

پاکستان: طالبان عامل تیراندازی بر نظامیان پاکستانی در اسپین‌بولدک را تحویل دهند

منابع در قندهار می‌گویند که مقام‌های پاکستانی از طالبان خواسته‌اند فردی که بر نظامیان پاکستانی تیراندازی کرده را تحویل دهند. به‌گفته‌ی منابع، مقامات پاکستانی تحویل این فرد را شرط بازگشایی دروازه‌ی اسپین‌بولدک گفته‌اند.

یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت مقام‌های پاکستانی می‌گویند که یک عضو طالبان بر نظامیان آن کشور تیراندازی کرده است.

در شبکه‌های اجتماعی نیز ویدیویی منتشر شده که یک فرد مسلح در حضور اعضای طالبان از فاصله‌ی نزدیک به نظامیان پاکستانی شلیک می‌کند.

منابع می‌گویند که در این حمله سه نظامی پاکستانی کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان امروز (سه‌شنبه، ۲۴ عقرب) در رشته‌توییتی نوشته است که یک فرد ناشناس بر نظامیان پاکستانی شلیک کرده و یک نظامی را کشته است. به‌گفته‌ی او، این حمله دو روز قبل رخ داده است. در همان روز از درگیری نظامیان پاکستان و طالبان نیز گزارش شده بود.

مجاهد از این حمله ابراز تأسف کرده و گفته است که هیأتی برای بررسی و شناسایی عاملان حمله تعیین شده است.

پس از این ماجرا دروازه‌ی اسپین‌بولدک-چمن به‌روی تردد مسافران و موترهای باربری مسدود شده است.

یک مقام نظامی دولت پاکستان گفته است تا زمانی که طالبان فردی را که به‌سوی سربازان پاکستانی تیراندازی کرده است را به دولت پاکستان تحویل ندهند، راه بر روی کالاهای تجارتی و مسافران افغان بسته خواهد بود.

یک منبع در کمیساریای سپین‌بولدک که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که گذرگاه اسپین‌بولدک امروز برای ساعاتی محدود تنها به‌روی شهروندان پاکستانی باز شده است.

به‌گفته‌ی این منبع، تنها اتباع پاکستانی و دارندگان کارت شناس‌نامه‌ی خاص چمن می‌توانند وارد پاکستان شوند.

همزمان مسئولان شفاخانه ايمرجنسی اسپین‌بولدک اعلام کردند که از روز گذشته بیش از ۲۰ نفر که بر اثر ازدحام در مرز زیر پا شده به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

مسافران گیرمانده نیز می‌گویند که در وضعیت بد قرار دارند و در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل هستند.