رییس اجرایی: اقدام‌ها برای مبارزه با فساد آغاز شوند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رييس اجرايى حکومت حکومت ملی در نشست شورای وزیران به اداره‌های دولتی دستور داد که برای مبارزه با فساد اداری، اقدام‌‌های جدی را آغاز کنند. او افزود، جامعه‌ی بين‌المللى به ادامه‌ی کمک‌هاى‌شان به افغانستان متعهدند؛ اما آنان خواستار مبارزه با فساد، اصلاحات و بهبود ادار‌های دولتى اند.

عبدالله افزود، اصلاح و بهبود در وضعيت اداره‌‌های دولتی، توقع اساسی مردم از حکومت وحدت ملی است و به گفته‌ی او، این همان چیزی است که این حکومت به مردم وعده داده است. فساد هنوز هم در کشور یکی از چالش‌های عمده به شمار می‌رود و مردم از فساد گسترده در اداره‌های دولتی به ستوه آمده‌اند.

مردم از حکومت توقع دارند، برای مبارزه با فساد اداری در اداره‌های دولتی و خصوصی اقدام‌ عملی کند و در غیر آن، این حکومت‌ اعتبارش را در بین مردم از دست می‌دهد. با این حال، عبدالله گفت که کميته‌ی مستقل مشترک نظارت و ارزيابی مبارزه با  فساد اداری در چند سال گذشته، توصيه‌های مفیدی را برای بهبود وضعیت اداره‌های دولتی برای مبارزه با فساد ارائه کرده است.

اما به گفته‌ی او، در حدود ٥٠ درصد اين توصيه‌ها از سوى اداره‌های دولتى عملى شده و 50 درصد دیگر آن هنوز عملی نشده است. او از مسئولان اداره‌های دولتی خواست که برای عملی شدن توصیه‌های کمیته‌ی مستقل مشترک‌ نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، اقدام‌های لازم را روی دست گیرند.