معلولان: عبیدالله رامین 70 نمره زمین ما را غصب کرده است

اطلاعات روز: ده‌ها معلول دیروز با راه‌اندازی تظاهرات در مقابل شورای ملی اعلام کردند، 70 نمره زمین آنان از سوی یک عضو مجلس غصب شده است. قند آغا، یکی این از معلولان به پژواک گفت، ۷۰ تن از معلولان در سال ۱۳۸۷ هفتاد نمره‌ زمین را در منطقه‌ای موسوم به قصبه در مربوطات حوزه‌‌ی پانزدهم شهر کابل خریداری کرده بودند؛ اما سه ماه قبل عبیدالله رامین، رییس کمیسیون محیط زيست مجلس نمایندگان، با استفاده از پولیس، این زمین‌ها را غصب کرده است.

به گفته‌ی او، معلولان هر نمره‌ی این زمین‌ها ‌(سه بسوه‌) را در بدل بيست هزار افغانى، از حاجى اقبال خريده بودند. قند آغا گفت، سه ماه قبل، عبیدالله رامین، نماینده‌ی مردم بغلان در مجلس با استفاده از پولیس، شمارى از معلولان را لت‌و‌کوب کرد و سپس سه تن آنان را برای ۴۵ روز بدون موجب در نظارت‌خانه‌ی کابل زندانی نمود.

به گفته‌ی او، ‌رامین پس از آن زمین‌های یاد شده را نیز غصب کرد. به‌دنبال آن، آقا‌گل حق‌یار، رییس اتحادیه‌ی خیرالبشر که معلولان یاد شده نیز عضو این اتحادیه اند، گفت که در منطقه‌ی قصبه‌ی کابل زمین خریداری کرده‌اند: «ما زمین کسی را غصب نکردیم، اسناد به‌دست داریم و خانه‌ی ملت باید سرنوشت ما را تعیین کند».

حق‌یار تأکید کرد، برای حل این مشکل کمیسیون‌های رسیدگی به شکایت‌های شورای ملی دو بار معلولان و عبیدالله رامین را دعوت کردند؛ اما هر‌دو بار رامين حاضر نشد. رمضان بشردوست، نماینده‌ی مردم کابل در مجلس که در تظاهرات دیروز معلومان حضور داشت، گفت، این موضوع را در مجلس عمومی مطرح خواهد کرد.

او از اعتراض کنندگان خواست که مشکل‌شان را رسما با هيأت ادارى مجلس نمایندگان مطرح کند، تا این مشکل از راه قانونی حل‌و‌فصل شود. در همین حال، منشی عبيدالله رامين گفته است که رییس کمیسیون محیط زیست مجلس نمایندگان در این مورد اظهار نظر نخواهد کرد.