مجلس در هفته‌ی آینده روی توافق‌نامه‌ی امنیتی با امریکا بحث می‌کند

اطلاعات روز: اعضای مجلس نمایندگان در نشست دیروز این مجلس روی تصویب پیمان امنیتی اختلاف نظر داشتند. عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفت که حکومت با ارسال چند مکتوب پیهم، خواستار تصویب هرچه زودتر پیمان امنیتی با امریکا‌ از سوی این مجلس شده است.

او افزود که دومین مکتوب حکومت برای تصویب پیمان امنیتی با امریکا به روز چهارشنبه هفته‌ی روان به ما رسیده است. ابراهیمی افزود، در این مکتوب‌ها از اعضای مجلس نمایندگان خواسته شده که برای بهبود وضعیت امنیتی، بحث روی پیمان امنیتی با امریکا را در آجندا بگیرند.

رییس مجلس گفت که پیمان امنیتی با امریکا روز چهارشنبه هفته‌ی آینده در آجندا‌ گرفته شده و سرنوشت آن به‌زودی روشن شود. اما برخی از نمایندگان از تلاش تعداد‌ دیگری از همکاران‌شان به منظور دادن رای تأیید به پیمان امنیتی انتقاد داشتند. مولوی عبدالرحمان رحمانی، عضو این مجلس گفت، شماری از نمایندگان برای جمع‌آوری آرای نمایندگان برای تأیید پیمان امنیتی با امریکا، مهمانی‌ها ترتیب می‌دهند.

به گفته‌ی او، در این نشست‌ها نمایندگان سیاسی امریکا نیز دعوت می‌شوند. اما این عضو مجلس، از نماینده‌ی مشخصی نام نبرد. این اظهارات او با واکنش فوزیه کوفی، عضو دیگر مجلس مواجه شد. به نقل از جمهور، کوفی این سخنان رحمانی را سوء برداشت شخصی عنوان کرد و گفت، هر نماینده حق دارد در مواردی که طرف‌دارش است، کمپاین کند.

در حال حاضر حکومت بر تصویب پیمان امنیتی با امریکا تأکید دارد؛ اما هنوز مشخص نیست ‌مجلس نمایندگان این پیمان را تصویب می‌کند یا رد. پیمان امنیتی با امریکا و ناتو در اولین‌ روزهای کاری حکومت وحدت ملی، در کابل امضا شد. متن این توافق‌نامه‌ها برای تصویب، حدود دو هفته قبل از سوی حکومت به مجلس ارسال شد.