اشرف غنی: پس از این‌ از قراردادهای بزرگ نظارت می‌کنم

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور گفت، برای جلوگیری از فساد، پس از این، خودش از قراردادهای بزرگ نظارت خواهد کرد. او می‌گوید، برای هیچ فردی اجازه نمی‌دهد که در فساد دخیل شود. اشرف غنی این اظهارات را دیروز در دیدار با نمایندگان ولایت‌های قندهار، هلمند، ارزگان، زابل و دایکندی در مجلس، در ارگ بیان کرد.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، در این دیدار نمایندگان ولایت‌های یاد شده مشکلات محلی‌شان را در عرصه‌های مختلف با رییس جمهور شریک ساختند و خواهان توجه حکومت برای حل آن شدند. سپس رییس جمهور گفت، مشکلات مردم بسیار زیاد است و ما به یک اجماع بزرگان، علمای دینی، زنان و جوانان به منظور شناسایی و حل  این مشکلات نیاز داریم.

او افزود، دیدارهای آینده‌ی من با نمایندگان مجلس به سطح زون‌ها، بیش‌تر بر این اساس ‌متمرکز خواهند بود که کدام مشکلات در فیصله‌های قبلی حل شده، چه تعداد در حال حل شدن اند و مشکلاتی که حل نشده‌اند، علت آن چه بوده است. اشرف غنی با اشاره به اهمیت آب در توسعه‌ی زراعت و تولید برق گفت، در جریان شش ماه بر اساس یک برنامه‌ی ملی زیر‌بنایی، اقدام‌هایی به منظور رفع مشکلات در عرصه‌های احداث سرک‌ها و بندهای برق، آغاز می‌شود.

او افزود، باید با تاجران و سرمایه‌گذاران بزرگ منطقه صحبت شود تا میوه‌های تازه و خشک باغداران و تاجران افغان به بازارهای منطقه راه یابد. اشرف غنی گفت که ایجاد اصلاحات در کشور به زمان نیاز دارد، بعضی در کوتاه‌مدت، شماری در وسط‌مدت و یک تعداد دیگر‌ آن در درازمدت انجام خواهد شد.