ولایت پنجشیر
عکس: شبکه‌های اجتماعی

منابع: طالبان یک نوجوان ۱۶ ساله را در برابر چشمان خانواده‌اش در پنجشیر کُشتند

منابع محلی در ولسوالی عنابه‌ی ولایت پنجشیر می‌گویند که نیروهای طالبان یک نوجوان ۱۶ ساله را در برابر چشمان پدر و مادرش در این ولسوالی تیرباران کرده و به قتل رسانده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این رویداد صبح امروز (پنج‌شنبه، ۸ جدی) در منطقه‌ی «آب‌دره»ی ولسوالی عنابه رخ داده است. از نوجوان مقتول به نام «احمد پوپل» نام برده شده است.

منابع افزودند که نیروهای طالبان صبح امروز پشت دروازه خانه‌ی عزت خان، پدر این نوجوان آمده بودند و از پشت دروازه با صدای بلند برای‌شان گفته‌اند که دنبال سلاح آمده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، هنگامی که این خانواده از بازکردن دروازه خودداری کرده، نیروهای طالبان با شکستاندن شیشه و دروازه، داخل حویلی شده و به تلاشی پرداخته‌اند.

یکی از نزدیکان این نوجوان به روزنامه اطلاعات روز گفت که در هنگام تلاشی، این نوجوان در برابر طالبان قرار گرفته و پرسیده است که چرا و به برای چه خانه را تلاشی می‌کنند، اما از سوی طالبان در برابر چشمان پدر و مادرش هدف رگبار گلوله قرار گرفته است.

این منبع گفت که «احمد پوپل» قبلا یک دستش را در یک حادثه از دست داده بود و دست مصنوعی داشت. به‌گفته‌ی او، پدر این نوجوان راننده‌ی مسیر پنجشیر-کابل است و با هیچ جبهه و گروه مخالف طالبان ارتباط ندارد.

مسئولان محلی طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

در طی بیش از یک سال گذشته که پنجشیر کانون درگیری میان طالبان و نیروهای «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود بوده، طالبان ده‌ها غیرنظامی را به اتهام ارتباط با این جبهه بازداشت، زندانی، شکنجه و به قتل رسانده‌اند.