یک مرد ‌بغلانی سه روز پس از عروسی زنش را به قتل رساند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت بغلان در شمال کشور می‌گویند که یک مرد در این ولایت زنش را سه روز پس از عروسی‌ به قتل رسانده است. جاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان دیروز به بی‌بی‌سی گفت که این رویداد به تاریخ ۲۹ عقرب ماه روان در این ولایت رخ داده است.

به گفته‌ی او، این مرد سه روز پس از ازدواج، همسر شانزده ساله‌اش را با استفاده از یک دستمال خفه کرده است. دلیل کشتن این نو‌عروس، خشونت‌های خانوادگی خوانده شده است. پولیس بغلان می‌گوید که دختر به قتل رسیده، پیش از عروسی با ازدواجش مخالف‌ بوده است.

فرمانده‌‌ پولیس بغلان گفت که پدر عروس، دخترش را در حضور دو ضامن به عقد پسر درآورده است. ضمانت کنندگان تضمین کرده بودند که مرد علیه دخترش خشونت نخواهد کرد. در حال حاضر مأموران پولیس ولایت بغلان هر‌دو ضامن را بازداشت کرده‌اند، اما متهم اصلی طلاهای همسرش را برداشته و فرار کرده است.

از چندی بدین‌سو، گزارش‌های مختلف در مورد خشونت‌ علیه زنان در کشور نشر می‌شوند. چندی پیش مردی در دایکندی بینی خانمش را برید. بر اساس آمار کمیسیون مستقل حقوق بشر، در جریان سال ۱۳۹۲، ۶۶۱۱ مورد خشونت علیه زنان در سراسر کشور ثبت شده و این رقم، افزایش شانزده درصدی خشونت علیه زنان را نشان می‌دهد.