وزارت خارجه‌ی بلژیک: سفارت خود در افغانستان را مسدود می‌کنیم

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی بلژیک اعلام کرده است که در آینده‌ی نزدیک سفارتش را در افغانستان مسدود خواهد کرد. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این وزارت به رسانه‌ها آمده است، سفارت این کشور در کابل به دلیل پایان مأموریت نظامی نیروهای بلژیکی در افغانستان، بسته خواهد شد.

بر اساس خبرنامه، سفارت بلژیک در کابل تا پایان جنوری ۲۰۱۵ میلادی به کار خود در افغانستان پایان خواهد داد. در خبرنامه آمده است، امور کنسولی مربوط به افغانستان از طریق سفارت بلژیک در  پاکستان پیش برده می‌شود. بلژیک اکنون ۵۵ سرباز در کشور دارد که تحت فرماندهی ناتو مشغول مأموریت اند.

این نیروها تا یک‌ماه آینده قرار است کشور را ترک کنند. پس از آغاز مأموریت جنگی ناتو در سال ۲۰۰۱ در کشور، بلژیک در کنار سایر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سال ۲۰۰۳ در این مأموریت سهیم شد و ۵۵۰ سرباز به کشور فرستاد. نیروهای این کشور در شهرهای قندهار، قندوز و کابل مستقر بودند.

در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۱۲ سرباز خارجی در قالب مأموریت ناتو در کشور حضور دارند که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر کشور را ترک کنند. بر اساس برنامه‌ی جدید ناتو، حدود ۸ تا ۱۲ هزار سرباز امریکایی پس از سال 2014 برای آموزش و مشوره‌دهی نیروهای امنیتی کشور باقی خواهند ماند.