عکس: آرشیف

کرزی: ناامنی در پاکستان نتیجه‌ی پالیسی حکومت این کشور است

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که وضعیت و ناامنی کنونی در پاکستان نتیجه‌ی پالیسی حکومت این کشور بوده است.

او این اظهارات را امروز (سه‌شنبه، ۱۳ جدی) در توییتی در واکنش به برگزاری نشست شورای امنیت ملی پاکستان و تصمیم این نشست مطرح کرده است.

کرزی نوشته است: «مردم پاکستان برادران همسایه‌ی افغانستان هستند، اما وضعیت کنونی و ناامنی پاکستان بیشتر نتیجه‌ی پالیسی حکومت پاکستان است.»

او از پاکستان خواسته است که برای مبارزه‌ی مؤثر با ناامنی، بر پالیسی‌های چندین دهه‌ گذشته‌ی خود عمیق فکر کند و آن را تغییر دهد.

کرزی گفته است که پاکستان باید از تهدید و زورآزمایی اجتناب کند و برای صلح و ثبات در منطقه با افغانستان روابط خوب برقرار کند.

شورای امنیت ملی پاکستان به رهبری شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور تشکیل جلسه داده و اعلام کرده است که هیچ کشوری اجازه ندارد پناهگاه و تسهیلاتی برای تروریست‌ها فراهم کند و پاکستان تمام حقوق خود را برای محافظت از مردم خود محفوظ می‌دارد.

مقامات پاکستانی می‌گویند که پس از تسلط طالبان بر افغانستان حملات در پاکستان افزایش یافته است. این کشور مدعی است که طالبان در افغانستان به طالبان پاکستانی پناه داده‌اند.

پیشتر وزیر داخله‌ی پاکستان گفته بود که طالبان افغانستان باید مخفیگاه‌های طالبان پاکستانی را برچینند و در غیر این صورت خود پاکستان اقدام خواهد کرد.

این در حالی است که خود پاکستان متهم است که در ۲۰ سال گذشته از جنگ طالبان علیه دولت پیشین افغانستان حمایت کرده و به این گروه پناه داده است.