سازمان ملل: از همکاری‌‌های اقتصادی با تروریستان جلوگیری شود

اطلاعات روز: سازمان ملل متحد از تمام کشورها خواسته است که از همکارى‌هاى اقتصادى و جاى دادن به تروریستان، خودداری کنند. این سازمان به تاریخ 20 نوامبر قطع‌نامه‌ی همکاری با افغانستان را نیز به تصویب رسانده است. مسوده‌ی این قطع‌نامه از سوی هایکو توماس، معاون سفیر آلمان در سازمان ملل متحد به خوانش گرفته شده است.

او گفته است که با تصویب این قطع‌نامه، مجمع سازمان ملل متحد، مشترکاً یک‌بار دیگر تعهداتش را جهت ساختن یک افغانستان صلح‌آمیز و با‌ثبات تجدید می‌کند. به گفته‌ی او، در ده سال گذشته افغانستان شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده، اما باید خاطر‌نشان کرد که این کشور در سال‌های پیشرو با چالش‌ها جدی روبه‌رو خواهد بود.

توماس افزود، انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان یک مرحله‌ی مهم برای افغانستان بود. او گفت، برای حفاظت از دست‌آوردهای ده ساله در افغانستان، نیاز به دوام همکاری‌ها با این کشور است. ظاهر طنین، نماینده‌ی دایمی افغانستان در سازمان ملل در این نشست از تعهدات جامعه‌ی جهانی با کشور قدردانی کرده است.

او می‌گوید، برای تأمین امنیت در افغانستان، حکومت وحدت ملی برنامه‌های وسیعی روی دست دارد. طنین گفت، مبارزه با فساد اداری، قاچاق مواد مخدر، گسترش حاکمیت قانون و بهبود اقتصاد مردم، از اولویت‌های حکومت وحدت ملی اند. در این نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل بر‌ تقویت نیروهای امنیتی و بلند بردن ظرفیت‌ آنان تعهد کرده‌اند.