عکس: OIC via twitter

حمله به وزارت خارجه‌ی طالبان؛ سازمان همکاری اسلامی بر مبارزه با تروریسم تأکید کرد

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در واکنش به حمله به کارمندان وزارت خارجه‌ی طالبان در کابل، بر مبارزه با تروریسم تأکید کرده و خواستار کشانیدن عاملان این حمله به عدالت شده است.

این سازمان در توییتی نوشته که دبیرخانه عمومی بر این باور است که برای بدست آوردن ثبات سیاسی و امنیت در افغانستان نیاز است که در سراسر کشور، «با هر گروه یا فردی که به خشونت کور و خون‌ریزی متوسل می‌شود باید بی‌وقفه مبارزه شود.»

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی بر «موضع ثابت این سازمان در حمایت از افغانستان در مبارزه با انواع تروریسم و کشاندن عاملان اقدامات تروریستی به عدالت و محاکمه» تأکید کرده‌ است.

حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر دیروز انفجاری در نزدیکی وزارت خارجه‌ی افغانستان که در اختیار طالبان است، رخ داد.

منابع در ابتدا به روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند که در این رویداد بیش از ۲۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. طالبان اما کشته‌ شدن پنج کارمند وزارت خارجه را تأیید کرده و گفته‌اند که شماری دیگر در این رویداد زخمی شده‌اند. شفاخانه ایمرجنسی در کابل گفته است که ۴۰ زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده‌اند.

کارمندان وزارت خارجه‌‌ی طالبان، عمدتا کسانی اند که در حکومت پیشین استخدام شده بودند و پس از تحولات به‌کار شان ادامه داده‌اند.

گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

به گزارش رویترز، خبرگزاری «اعماق»، وابسته به داعش در کانال تلگرامی خود نوشته است که در این حمله‌ی انتحاری شماری زیاد، از جمله دیپلمات‌های وزارت خارجه‌ی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

اخیرا حمله‌ی داعش بر اهداف طالبان در کابل افزایش یافته است. هفته‌ی گذشته در ورودی میدان هوایی کابل یک حمله‌ی انتحاری صورت گرفت که بعدا داعش مدعی شد حدود ۵۰ عضو طالبان را در این حمله کشته یا زخمی کرده‌اند.