هشت دکان خوراکه‌فروشی در ولسوالی «ارگو» بدخشان طعمه‌ی آتش شد
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

هشت دکان خوراکه‌فروشی در ولسوالی «ارگو» بدخشان طعمه‌ی آتش شد

منابع محلی در ولسوالی «ارگو» ولایت بدخشان می‌گویند که در پی وقوع آتش‌سوزی در بازار «شهر وحدت» این ولسوالی، خسارات هنگفت به دکان‌داران وارد شده، اما تلفات جانی در پی نداشته است.

یکی از شاهدان عینی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جدی) رخ داده است. در نتیجه‌ی این آتش‌سوزی، هشت فروشگاه مواد خوراکی به‌گونه‌ی کامل حریق شده است.

باشندگان محل می‌گویند که این آتش‌سوزی پس از آن رخ داده است که یک دکان‌دار «منقل پر از قوغ آتش» را در زیر «صندلی» در داخل دکان خود گذاشته و خودش برای ادای نماز به مسجد رفته بود.

به‌گفته‌ی منابع، آتش‌سوزی تا ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر ادامه داشته و موترهای آتش‌نشانی از فیض‌آباد، مرکز بدخشان زمانی به محل حادثه رسیدند که همه اموال این دکان‌داران طعمه‌ی آتش شده بود.

هرچند تاکنون میزان دقیق خسارات ناشی از این آتش‌سوزی مشخص نشده است، اما یکی از این دکان‌داران می‌گوید که برای هر یک از دکان‌داران از ۵۰۰ هزار افغانی تا بیش از یک میلیون‌افغانی خسارت وارد شده است.

این دکان‌داران از بی‌توجهی و عدم همکاری به موقع مسئولان محلی و دیررسیدن موترهای آتش‌نشانی به محل حادثه، ناراض و شاکی هستند.