صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی جبهه مقاومت ملی
عکس: شبکه‌های اجتماعی

«جبهه مقاومت»: نگهبانان وزارت خارجه‌ی طالبان بر کارمندان این وزارت آتش گشوده‌اند

صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی «جبهه مقاومت» مدعی شده است که نگهبانان امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان که مسئولیت حفاظت از ساختمان وزارت خارجه را بر عهده دارند، روز گذشته پس از وقوع انفجار، بر روی کارمندانی که در حال خروج بودند، آتش گشوده‌اند.

آقای احمدی روز پنج‌شنبه (۲۲ جدی) در رشته‌توییتی همچنین مدعی شده است که بیشتر از ۵۰ کارمند وزارت خارجه که زمانی او نیز همکارشان بوده، قربانی اختلافات درون‌گروهی طالبان شده‌اند.

او نوشته است که آتش‌گشودن نگهبانان وزارت خارجه‌ی طالبان بر کارمندان این وزارت سبب افزایش شدید تلفات شده است. به‌گفته‌ی او، کارمندانی که در این رویداد کشته شده‌اند، از افراد «با سابقه‌ی دستگاه دیپلماسی افغانستان» بودند.

احمدی در ادامه نوشته است: «جالب اینجاست که به هیچ عضو طالبان که پس از سلطه‌ی این گروه به اداره‌ی وزارت خارجه تحمیل شده‌اند، آسیبی نرسیده است.

این درحالی است که حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر روز چهارشنبه انفجاری در نزدیکی دروازه‌ی وزارت خارجه‌ی طالبان در کابل رخ داد که در نتیجه‌ی آن ده‌ها نفر کشته و یا زخمی شده‌اند.

طالبان تعداد کشته‌شدگان این حمله را پنج نفر اعلام کرده‌اند، اما یک منبع در وزارت خارجه به روزنامه اطلاعات روز گفت که دست‌کم ۱۶ کارمند، از جمله دو کارمند خدماتی و ۱۴ کارمند بخش دیپلماتیک و بخش مالی و اداری کشته شده‌اند.

شفاخانه ایمرجنسی ساعاتی پس از وقوع انفجار اعلام کرد که بیش از ۴۰ زخمی از محل رویداد به این شفاخانه منتقل شده‌اند. این شفاخانه همچنین گفته است که در جریان سال جاری میلادی این نخستین موردی است که زخمیان به‌گونه‌ی دسته‌جمعی از یک رویداد به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و مدعی شده است که بیش از ۵۰ عضو طالبان را کشته و یا زخمی کرده‌اند.