راه‌های مواصلاتی ۱۷ ولسوالی بدخشان با مرکز این ولایت مسدود شده‌اند

در پی بارش برف و سرمای شدید، راه‌های مواصلاتی ۱۷ ولسوالی بدخشان با مرکز این ولایت مسدود شده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع محلی، مسیرهای ولسوالی‌های یاوان، کوهستان، راغستان، کوف‌آب، خواهان، نسی، شکی، مایمی، واخان، اشکاشم، شهر بزرگ، ارغنج‌خواه، شغنان، تشکان، درایم، یمگان و کران و منجان، از سه روز به این‌طرف با شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان مسدود اند.

دمای هوا در بدخشان منفی ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد سنجش شده است.

یکی از ساکنان ولسوالی راغستان می‌گوید که ساکنان این ولسوالی به‌جز برای انجام کارهای نهایت ضروری، دیگر از خانه‌های‌شان بیرون شده نمی‌توانند.

حیات‌الله محسنی، ولسوال طالبان برای ولسوالی راغستان می‌گوید که سردی هوا طی چند سال اخیر کم‌سابقه بوده است.

او می‌گوید که تلاش‌ها برای بازگشایی مسیر ارتباطی راغستان با فیض‌آباد جریان دارد.

یک‌ تن از ساکنان ولسوالی کوف‌آب می‌گوید که از یک طرف برف‌باری و از طرف دیگر سردی هوا، باعث یخبندان راه‌ها شده تا حدی که راه‌های رفت‌وبرگشت میان قریه‌ها نیز قطع شده‌اند.

یکی از ساکنان ولسوالی ارغنج‌خواه نیز از افزایش کم‌سابقه‌ی سردی هوا و بسته‌ بودن راه‌های مواصلاتی این ولسوالی خبر داده و می‌گوید که این ولسوالی در ارتفاع بلند و در میان کوه‌ها قرار دارد و در روز‌های اخیر بیشتر از پنجاه سانتی‌متر برف باریده‌ است.

مولوی عبدالغفور، رییس فواید عامه‌ی طالبان در بدخشان می‌گوید که برف‌پاکی و پاشیدن نمک‌ روی راه‌ها برای بازگشایی جریان دارد.

رئیس فواید عامه‌ی طالبان می‌گوید که در سال جاری پاک‌کاری و باز نگه‌داشتن مسیر نُه ولسوالی با یک شرکت پیمان‌کار قرارداد شده است.

بدخشان در شمال‌شرق افغانستان، یکی از ولایت‌های کوهستانی و سرد این کشور است. این ولایت دارای ۲۸ ولسوالی است.