حمله‌ی انتحاری در پکتيکا، ۵۰ کشته و بیش از ۶۰ زخمی بر‌جا گذشت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت پکتیکا در شرق کشور اعلام کردند که بر اثر یک حمله‌ی انتحاری در این ولایت، 50 تن کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شده‌اند. بر اساس معلومات آنان، جسدهای کودکان، ورزشکاران و مو‌سفیدان نیز در بین قربانیان دیده می‌شوند.

عطا‌الله فضلی، معاون والی پکتیکا عصر دیروز به رسانه‌ها گفت که یک حمله کننده‌ی انتحاری سوار بر موتر‌سایکل، مواد انفجاری حاملش را در منطقه‌ی موسوم به پراو در مربوطات ولسوالی یحیی‌خیل این ولایت انفحار داد. به گفته‌ی او، در این رویداد تا ساعت ۷ شام، ۵۰ جسد و بیش از ۶۰ زخمی به یکی از شفاخانه‌های این ولسوالی انتقال داده شده‌اند.

اما برخی از رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی پکیتکا، تعداد کشته شدگان این رویداد را 45 تن گزارش داده‌اند. اين حادثه زمانی رخ داده که یک مسابقه‌ی والیبال بین ولسوالی‌های یوسف‌خیل و یحیی‌خیل ولایت پکتیکا در حال برگزاری بوده است. در دور نهایی این مسابقه، برعلاوه‌ی مردم عام، فرماندهان پولیس نیز حضور داشته‌اند.

در همین حال، برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع گزارش داده‌اند،‌ سه فرمانده پولیس و هفت تن از محافظان آن‌ها نیز شامل کشته شدگان اند. محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور با نشر بیانیه‌‌ای این حمله را محکوم کرد. جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری نیز این حمله را محکوم ‌و قتل عام مردم بی‌گناه خوانده است.