اطلاعات روز

نماینده‌ی پاکستان در سازمان ملل: ممکن است برخی از اعضای طالبان به داعش بپیوندند

منیر اکرم، نماینده‌ی پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است که اگر وضعیت اقتصادی در افغانستان بهبود نیابد، ممکن است برخی از اعضای طالبان از این گروه جدا و به گروه داعش بپیوندند.

او در گفت‌وگو با رسانه نیوزویک امریکا گفته است که او و دولت پاکستان نگران افزایش ستیزه‌جویانه در داخل و نزدیک مرزهای کشور شان هستند.

وی به‌طور خاص از تهدید گروه‌های شورشی مانند تحریک طالبان پاکستان (TTP) و جنبش‌های جدایی‌طلب بلوچ مانند ارتش آزادی‌بخش بلوچستان نام برده است.

منیر اکرم گفته است که مبارزه با تمام گروه‌ها به نفع طالبان است. به‌گفته‌ی او، طالبان باید متقاعد شوند تا با تمام گروه‌های تروریستی نه تنها داعش، مقابله کنند.

اکرم در بخشی از اظهارات خود گفته است: «داعش در حال قوی‌تر شدن است و این گروه از بیرون پول می‌گیرند.»

او هشدار داده است: «اگر طالبان پول کافی نداشته باشند، ممکن است برخی از گروه‌های‌شان را به نفع داعش از دست بدهند. بنابراین، این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.»

مقام‌های طالبان بارها حضور گروه داعش در افغانستان را انکار کرده‌اند. این در حالی است که داعش پس از حاکمیت طالبان مسئولیت حملات مرگ‌باری را برعهده گرفته است. آخرین حمله‌ی این گروه بر کارمندان وزارت خارجه‌ی طالبان بود که در آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.