عکس: خبرگزاری ایلنا

عبداللهیان: مجلس ایران در صدد قراردادن ارتش کشورهای اروپایی در فهرست تروریستی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ی ایران می‌گوید که مجلس این کشور به قطع‌نامه‌ی پارلمان اروپا برای قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی پاسخ «متقابل» می‌دهد.

او در توییتی نوشته است که امروز (یک‌شنبه، ۲ دلو) با حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در جلسه‌ی غیرعلنی مجلس ایران حضور یافته‌ است.

امیرعبداللهیان گفته است: «مجلس در اقدامی متقابل در صدد قرار دادن عناصر ارتش کشورهای اروپا در لیست تروریستی است. پارلمان اروپایی به پای خود شلیک کرد؛ پاسخ متقابل است.»

نمایندگان پارلمان اروپا هفته‌ی گذشته با تصویب قطع‌نامه‌ای، خواستار درج نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های «تروریستی» اتحادیه اروپا شدند.

پارلمان اروپا اختیارات لازم برای گذاشتن نام سپاه پاسداران در سازمان‌های تروریستی یا تصویب قانونی در این‌ زمینه را ندارد.

در قطع‌نامه‌ی اخیر این پارلمان از کشورهای عضو و نهادهای اجرایی اتحادیه اروپا خواسته شده که نام سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به آن از جمله شبه‌نظامیان بسیج و سپاه قدس را به فهرست تروریستی اضافه کنند و هرگونه فعالیت اقتصادی و مالی از جمله تجارت با آن را ممنوع نمایند.