اطلاعات روز

نزدیک‌ شدن پهپاد پاکستانی به هواپیمای سازمان ملل در مسیر کابل

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که هفته‌ی گذشته هواپیمای سازمان ملل در مسیر کابل با یک هواپیمای بی‌سرنشین پاکستانی نزدیک شده است.

به گزارش دان، پس از این حادثه مدیریت فرودگاه اسلام‌آباد از پولیس پاکستان خواسته است تا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در اطراف باند فرودگاه را که می‌تواند منجر به حادثه شود، ممنوع کند.

مدیر فرودگاه اسلام‌آباد در اطلاعیه‌ای خود گفته است که هواپیمای سازمان ملل متحد B-190 با شماره پرواز UN-355H حدود ساعت ۲:۳۰ دقیقه‌ی بعدازچاشت با یک پهپاد نزدیک شده که در حدود سه هزار و ۴۰۰ فوت پرواز می‌کرد، در حالی‌که ارتفاع هواپیمای سازمان ملل سه هزار و ۷۰۰ فوت بود.

به‌گفته‌ی اداره‌ی هوانوردی غیرنظامی پاکستان (PCAA)، منطقه‌ای که پهپاد در آن پرواز می‌کرد، فاز هشتم شهر بحریه در راولپندی شناسایی شده است.

طی یک ماه این دومین مورد از نزدیک‌ شدن پهپاد به هواپیمای مسافربری است.

سید آفتاب‌علی‌شاه گیلانی، مدیر عملیات فرودگاه بین‌المللی اسلام‌آباد گفته است: «پهپادها نه تنها تهدیدی برای برخورد با هواپیما هستند، بلکه در صورت تجهیز به ابزارهای نظارتی یا مواد منفجره‌ی دست‌ساز، نگرانی‌های امنیتی ایجاد می‌کنند.»

از فرمانده پولیس راولپندی درخواست شده است تا برای جلوگیری چنین فعالیت‌هایی که می‌تواند منجر به یک حادثه‌ی غم‌انگیز شود، اقدام کند.

دیدگاه‌های شما
  1. فوت واحد طول است که بیشتر در آمریکای‌شمالی و بریتانیا استفاده می‌شود.
    پیشنهاد می‌کنم از واحد اندازه گیری جهانی و رسمی افغانستان یعنی متر و توابع آن استفاده کنید؛ که برای مخاطب شما قابل فهم‌‌تر است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *