ولایت بغلان
عکس: آرشیف

«افراد طالبان» در بغلان دو نظامی پیشین را کُشتند

منابع معتبر مردمی در ولایت بغلان می‌گویند که نیروهای طالبان دو نظامی پیشین را در مرکز این ولایت با ضرب گلوله به قتل رسانده و یک نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.

یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد شام روز گذشته (پنج‌شنبه، ۶ دلو) ساحه‌ی «حسین‌خیل» ناحیه‌ی ششم شهر پلخمری رخ داده است.

منبع همچنین گفت که دو فرد منسوب به طالبان، سیف‌الله حسین‌خیل، سرباز پیشین پولیس و امید، سرباز پیشین ارتش و از نزدیکان سیف‌الله را با ضرب گلوله به قتل رسانده‌اند.

به‌گفته‌ی منبع، افراد طالبان دولت‌خان، پسر کاکای سیف‌الله حسین‌خیل را نیز زخمی کرده‌اند.

طبق اظهارات منبع، سیف‌الله، امید و دولت‌خان از نزدیکان اصیل‌خان، آمر پیشین امنیت فرماندهی پولیس بغلان در نظام جمهوریت بودند.

از سوی هم، دولت‌خان، پسر کاکای سیف‌الله در یک نوار تصویری می‌گوید افرادی که بر آن‌ها حمله کرده‌اند، سوار بر موترسایکل بوده‌اند. او در این نوار تصویری می‌گوید که این افراد از چندین روز به این طرف آن‌ها را تعقیب می‌کردند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت بغلان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که پیش از این نیز ده‌ها نظامی حکومت پیشین در ولایات مختلف هدف حملات هدفمند قرار گرفته و به قتل رسیده‌اند.

متهمان اصلی قتل نظامیان پیشین، نیروهای طالبان دانسته می‌شوند، درحالی که این گروه همواره اتهامات دست‌داشتن در قتل نظامیان پیشین را رد کرده‌اند.