ولایت پروان

مدیر استخبارات طالبان در «شیخ‌علی» پروان به اتهام «مردم‌آزاری» بازداشت شد

منابع محلی در ولسوالی «شیخ‌علی» ولایت پروان می‌گویند که قاری محفوظ، مدیر استخبارات طالبان برای این ولسوالی به دستور ذبیح‌الله ترابی، ولسوال طالبان به اتهام «مردم‌آزاری و شکنجه‌های خودسرانه» بازداشت شده است.

یک منبع امروز (شنبه، ۸ دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که قاری محفوظ حدود دو هفته قبل در پی شکایت باشندگان ولسوالی «شیخ‌علی» از وی، توسط نیروهای دادستانی نظامی طالبان در این ولسوالی بازداشت شده است.

منبع همچنین گفت که قاری محفوظ از سوی باشندگان ولسوالی «شیخ‌علی» به دزدی، سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی، مردم‌آزاری و برخورد تبعیض‌آمیز با مردم این ولسوالی متهم شده است.

منبع گفت: «[قاری محفوظ] با مردم عام برخورد اهانت‌آمیز داشت. او مردم را به ناحق بازداشت و شکنجه می‌کرد و به همین دلیل اختلافات زیادی میان او و ولسوال شیخ‌علی به میان آمد. در یک مورد او موتر شخصی یک باشنده‌ی شیخ‌علی را به بهانه‌ی موتر دولتی تصاحب کرد.»

در همین حال، حکمت‌الله شمیم، سخن‌گوی والی طالبان برای ولایت پروان خبر بازداشت قاری محفوظ، مدیر استخبارات ولسوالی «شیخ‌علی» را رد می‌کند و آن‌را شایعه می‌داند.

ولسوالی «شیخ‌علی» یکی از ولسوالی‌های چهارگانه دره غوربند ولایت پروان است. باشندگان این ولسوالی و ولسوالی سرخ‌پارسا که در مجاورت آن قرار دارد، عمدتا از قوم هزاره هستند.