زنی در فراه 25 طالب را از پا در‌آورد

اطلاعات روز: زنی با اعضای خانواده‌اش در ولایت فراه در غرب کشور پس از قتل پسرش از سوی گروه طالبان، دست‌کم 25 عضو این گروه را ‌به قتل رساند و چند تن دیگر آنان را زخمی کرد‌. این زن ریزه‌گل نام دارد و پس از آن‌که گروه طالبان پسرش را به قتل رساند‌، با اعضای این گروه به جنگ برخواست.

پسر این زن سرباز پولیس بوده است. ریزه‌گل به طلوع نیوز گفت: «ساعت پنج صبح درگیری بر پاسگاه امنیتی پسرم آغاز شد و هرلحظه جنگ شدت می‌یافت. سرانجام جنگ‌افزارها را برداشتم و خود را به پاسگاه امنیتی پسرم رساندم و شلیک گلوله را بر طالبان آغاز کردم».

پس از افزایش درگیری‌ همسر، دختر، پسر کوچک و عروسش نیز خود را به محل نبرد رسانده و علیه طالبان جنگیده‌اند. در همین حال، سیما، عروس ریزه‌گل می‌گوید، طالبان در این درگیری از سلاح‌های سبک و سنگین علیه ما استفاده کردند، ولی شکست را نپذیرفتیم و تا آخرین لحظه علیه آنان جنگیدیم.

درگیری بین اعضای این خانواده و گروه طالبان تا نیمه‌های شب ادامه داشته و پس از کشته شدن ۲۵ عضو گروه طالبان، جنگ‌جویان طالب عقب‌نشینی کرده‌اند. در همین حال، عبدالستار، همسر ریزه‌گل گفت که طالبان پسرش را در پیش چشمان وی به قتل رسانده‌اند. به گفته‌ی او، جسد پسرش را کنار کشیده و برای دفاع از وطن و خاک خود با طالبان جنگیده‌اند.

در این درگیری هیچ عضو این خانواده کشته و زخمی نشده است. اعضای این خانواده طالبان را [شهروندان] خارجی خوانده و گفته‌اند، آن‌ها نوکران پاکستان‌ اند. آنان می‌گویند که اگر طالبان صد بار دیگر حمله کنند، در برابرشان ایستادگی می‌کنند. با این حال، جنرال عبدالرزاق یعقوبی، فرمانده‌‌ پولیس فراه از شجاعت این خانواده استقبال کرده است.

او می‌گوید که این اقدام اعضای خانواده‌ی مذکور، یک حماسه‌ی به‌یاد‌ماندنی برای پولیس و باشند‌‌گان فراه می‌باشد. این نخستین بار است که اعضای یک خانواده 25 عضو گروه طالبان را در کشور به قتل رسانده‌اند. گروه طالبان همواره با نیروهای امنیتی کشور درگیر شده‌اند، اما این درگیری تلخ‌ترین خاطره‌ی این گروه در ولایت فراه بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *