اطلاعات روز

شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه‌ی ویرانگر در ترکیه و سوریه به ۳۷۰۰ نفر رسید

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که شمار تلفات زمین‌لرزه‌ی مرگبار صبح روز دوشنبه در مناطقی از ترکیه و شمال‌غرب سوریه به ۳۷۰۰ نفر افزایش یافته، هزاران نفر زخمی و هزاران خانه‌ی مسکونی نیز تخریب شده‌اند.

طبق گزارش رویترز، هوای سرد زمستانی بر مصیبت هزاران زخمی یا بی‌خانمان افزوده و تلاش‌ها برای یافتن بازماندگان را با مشکل مواجه کرده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه‌ی ریشتر بامداد روز دوشنبه (۱۷ دلو) محدوده‌ای بزرگ در جنوب‌شرق ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه به گزارش سازمان زمین‌لرزه‌نگاری امریکا در ۲۳ کیلومتری شرق نورداغی در ۲۴.۱ کیلومتری عمق زمین بوده است.

اوایل بعد از ظهر روز دوشنبه نیز زلزله‌ی دیگری به بزرگی ۷.۵ درجه‌ی ریشتر رخ داد. ویرانی این دو زلزله به حدی است که از جامعه بین‌المللی نیز درخواست کمک شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشته است که تلفات زمین‌لرزه‌های روز دوشنبه بالاترین آمار تلفات زمین‌لرزه در ترکیه از سال ۱۹۹۹ است، زمانی که زمین‌لرزه‌ای با شدت مشابه منطقه‌ی پرجمعیت شرق دریای مرمره در نزدیکی استانبول را ویران کرد و بیش از ۱۷۰۰۰ کشته برجای گذاشت.