اطلاعات روز

شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه‌های ویرانگر در ترکیه و سوریه به ۶۳۰۰ نفر افزایش یافت

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه‌های ویرانگر و مرگبار در ترکیه و سوریه به بیش از شش‌هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، چهارهزار و ۵۰۰ نفر در ترکیه و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیز در سوریه جان باخته‌اند. همچنین تاکنون از زخمی‌شدن بیش از ۲۰ هزار نفر در این دو کشور گزارش شده است.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در ده ولایت در محدوده‌ی این زمین‌لرزه‌ها به مدت سه ماه وضعیت اضطراری اعلام کرده و گفته است که تاکنون پیشنهاد کمک از ۷۰ کشور جهان دریافت کرده است.

رویترز نوشته است که یک روز پس از وقوع زمین‌لرزه، تیم‌های امداد در شرایط سخت کار کرده و برای بیرون‌کردن مردم از زیر آوار ساختمان‌های فروریخته تلاش کرده‌اند.

به نوشته‌ی رویترز، با آشکارشدن ابعاد فاجعه، به نظر می‌رسد تعداد جان‌باختگان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. یکی از مقام‌های سازمان ملل گفته است که بیم آن می‌رود هزاران کودک کشته شده باشند.

رویترز در ادامه نوشته است که ساکنان چند شهر آسیب‌دیده خشم و ناامیدی‌شان را نسبت به آنچه که پاسخ آهسته و ناکافی مقامات به مرگبارترین زمین‌لرزه از سال ۱۹۹۹ میلادی، ابراز کرده‌اند.

این درحالی است که مناطقی از ترکیه و شمال‌غربی سوریه روز دوشنبه گواه دو زمین‌لرزه‌ی مرگبار و ویرانگر بود. در ۲۴ ساعت پس از وقوع دو زمین‌لرزه‌ی نخست، دست‌کم سه زمین‌لرزه‌ی نسبتا کوچک نیز در مناطق یادشده گزارش شده است.