بدخشان

دو حادثه‌ی برف‌کوچ در بدخشان جان دو نفر را گرفت و سه زخمی برجای گذاشت

منابع محلی در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان می‌گویند که در نتیجه‌ی بارندگی‌های هفته‌ی اخیر، در دو حادثه‌ی جداگانه برف‌کوچ در این ولسوالی دو نفر جان باخته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، یک حادثه‌ی برف‌کوچ حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ دلو) در روستای «سِیاب‌شار» منطقه‌ی «سیاب» ولسوالی راغستان اتفاق افتاده است.

به‌گفته‌ی یکی از ساکنان ولسوالی راغستان، در این حادثه یک مرد به نام حکیم‌الله که باشنده‌ی این روستا بود، هنگام برگشت به خانه زیر برف‌کوچ شده‌ و جان باخته است.

منابع محلی همچنین به روزنامه اطلاعات روز گفتند که پیش از این در یک حادثه‌ی برف‌کوچ دیگر که به روز شنبه (۱۵ دلو) در ساحه‌ی «آجرش»روستای «احمدر» این ولسوالی اتفاق افتاده‌‌بود، یک مرد جان باخته و سه نفر دیگر زخمی شده بودند.

در همین حال، حیات‌الله محسنی، ولسوال طالبان برای ولسوالی راغستان نیز وقوع این حوادث‌ را تأیید کرده، می‌گوید: «در هفته‌ی اخیر چندین واقعه‌ی برف‌کوچ در این ولسوالی اتفاق افتاده است که تنها در دو حادثه‌ی آن دو تن کشته و سه تن زخمی شده‌اند.»

محسنی همچنین می‌گوید که در زمستان سال جاری حوادث طبیعی در ولسوالی راغستان تلفات و خسارات زیادی را بر مردم وارد کرده است. به‌گفته‌ی او، مردم این ولسوالی در حال حاضر نیاز جدی به کمک‌های بشری، به‌ویژه غذا و دارو دارند.

این درحالی است که سرمای بی‌سابقه در زمستان امسال در ولایات مختلف کشور تلفات و خسارات هنگفت برجای گذاشته است. باشندگان ولسوالی‌های مرزی و کوهستانی ولایت بدخشان در وضعیت بدی به‌سر می‌برند.

هفته‌ی گذشته در یک حادثه‌ی برف‌کوچ در ولسوالی کوف‌آب این ولایت، ۱۳ خانه‌ی مسکونی به‌گونه‌ی کلی تخریب شدند.