عکس: خبرگزاری ایلنا

عبداللهیان: خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط‌دادن آن به ایران خنده‌آور است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران گزارش سازمان ملل و اظهارات مقامات امریکایی مبنی حضور رهبر جدید القاعده در ایران را خنده‌آور خوانده است.

او پنج‌شنبه‌شب (۲۷ دلو) در توییتی نوشته است که امریکا ایران‌هراسی را متوقف کند.

عبداللهیان گفته است: «به مقامات كاخ سفيد توصيه می‌کنم بازی شکست‌خورده ایران‌هراسی را متوقف کنند، خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط‌دادن آن به ایران خنده آور است. به‌وجود آورندگان القاعده و داعش، مسئول و عامل رشد تروریسم در جهانند. آدرس غلط ندهید!»

به‌تازگی کمیته‌ی نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل علیه القاعده و داعش در گزارشی گفته است که سیف‌العدل، جایگزین ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده شده و گمان می‌رود که او در ایران حضور داشته باشد.

ند پرایس، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا هم گفته است که ارزیابی این کشور با گزارش سازمان ملل مطابقت دارد.

او افزوده است: «وقتی صحبت از حضور [رهبر القاعده] در آن‌جا [ایران] می‌شود، ارائه‌ی پناهگاه امن به القاعده تنها نمونه‌ی دیگری از حمایت گسترده‌ی ایران از تروریسم، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه و فراتر از آن است.»

او با اشاره بر این‌که برخی از اعضای القاعده در افغانستان هم حضور دارند، گفت که طالبان تعهد داده‌اند که خاک افغانستان علیه امریکا استفاده نشود؛ اما وقتی این گروه به تعهدات خود نتواند یا نخواهد عمل کند، خود ایالات متحده اقدام خواهد کرد.