عکس: alamy

کاخ سفید توافق امریکا و ایران برای تبادله‌ی زندانیان را تکذیب کرد

یک مقام کاخ سفید، اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران درباره‌ی توافق این کشور با امریکا در مورد مبادله‌ی زندانیان را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام امریکایی افزوده است که ایالات متحده متعهد به آزادی امریکایی‌هایی است که در ایران نگهداری می‌شوند.

او گفته است: «ادعاهای مقامات ایرانی مبنی بر اینکه ما برای آزادی شهروندان امریکایی که به ناحق توسط ایران بازداشت شده‌اند به توافق رسیده‌ایم، دروغ است.»

یک منبع مطلع در مورد این مذاکرات گفته است که تبادل زندانیان «نزدیک‌تر از همیشه» است، اما یکی از مشکلات باقی‌مانده مربوط به هفت میلیارد دالر از منابع نفتی مسدود‌شده ایران تحت تحریم‌های امریکا در کوریای جنوبی است.

به‌گفته‌ی این منبع که خواسته نامش فاش نشود، «لوژستیک نحوه مبادله این وجوه و نحوه نظارت بر آن حل نشده است».

این منبع افزوده است که قطر و سوئیس در مذاکرات تبادل زندانیان مشارکت داشته‌اند.

ساعاتی قبل حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران از دستیابی این کشور و امریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، او در گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است: «در روزهای اخیر در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و امریکا به یک توافقی دست پیدا کردیم و اگر همه چیز از سوی طرف امریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.»

وی ادامه داده است که از نظر تهران همه چیز آماده است و طرف امریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *