یک زن جوان توسط همسرش در ولایت غور «به قتل رسید»

منابع محلی در ولسوالی چهارسده‌ی ولایت غور می‌گویند که یک خانم در این ولسوالی از سوی همسرش به اتهام «روابط نامشروع» به قتل رسیده است.

مسئولان محلی طالبان در ولایت غور نیز قتل این خانم را تأیید می‌کنند و می‌گویند که این رویداد شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ حوت) در روستای «قلعه گهر» ولسولی چهارسده رخ داده است.

عبدالرحمان بدری، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت غور به خبرگزاری باختر تحت کنترل این گروه، گفته است که خانم مقتول ۲۲ سال سن داشته و با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

به‌گفته‌ی بدری، علت و انگیزه‌ی قتل این خانم تاکنون روشن نیست، اما همسر وی از سوی نیروهای امنیتی طالبان بازداشت شده و تحت پیگرد قرار دارد.

ولایت غور در زون غرب کشور از جمله ولایاتی است که در آن خشونت‌های خانوادگی، از جمله قتل و خودکشی زنان بیشتر گزارش می‌شود.

از زمان برگشت طالبان به قدرت در ۲۴ اسد سال گذشته، میزان خشونت علیه زنان نه تنها در غور، بلکه در سایر ولایات نیز سیر صعودی داشته است.

در بیشتر موارد، زنان قربانی خشونت‌ها به‌دلیل محدودیت‌های وضع‌شده از سوی طالبان، صدا بلند نمی‌توانند و مرجع مستقلی برای رسیدگی به شکایات‌شان نیز وجود ندارد.