اطلاعات روز

رییس گروه واگنر روسیه: یک «واحد نظامی افغان» در جنگ اوکراین به ما کمک می‌کند

یوگنی پریگوژین، رییس شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه که ارتش این کشور را در جنگ اوکراین کمک می‌کند، مدعی شده است که «یک واحد نظامی افغان» در کنار آن‌ها در اوکراین می‌جنگد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پریگوژین روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای در تلگرام، تعداد این نظامیان پیشین افغانستان را «اندک» خوانده و افزوده است که آنان در یک واحد توپخانه استخدام شده‌اند.

به‌گفته‌ی او، این واحد توپخانه کار با «هویتزرهای امریکایی M777» را بلدند و با سیستم‌های موشکی ضد تانک جاولین که از ارتش اوکراین خریداری شده و یا در جریان نبردها به دست‌شان افتاده، کار می‌کنند.

در همین حال، پایگاه خبری سمافور نوشته است که گروه واگنر تلاش دارد جنگ‌جویانی را از کابل استخدام کند تا به این گروه در نبرد در برابر اوکراین کمک کنند.

همزمان با این، یکی از اعضای نیروهای قطعات خاص پیشین افغانستان به پایگاه خبری سمافور گفته است که شماری از آن‌ها می‌خواهند برای اوکراین بجنگند.

سمافور همچنین نوشته است که تاکنون بیش از ۳۰۰ نظامی سابق افغانستان از طریق یک وبسایت خصوصی برای کمک به نیروهای اوکراینی ثبت نام کرده‌اند. از این میان، ۱۵۰ نفرشان اعضای قطعات خاص ارتش پیشین افغانستان بودند.

از سوی هم، این پایگاه خبری به نقل از یک منبع نزدیک به حکومت اوکراین نوشته است دلیل این‌که این تعداد افراد تاکنون استخدام نشده‌اند، نگرانی کی‌یف از نفوذ جاسوسان است.