عکس: آرشیف

کرزی: آرزومندم که طالبان با آغاز سال نو درهای مکاتب و دانشگاه‌‌ها را به‌روی دختران باز کنند

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین در پیامی به‌مناسبت نوروز، آرزو کرده است که طالبان درهای مکاتب و دانشگاه‌‌ها را به‌روی دختران باز کنند.

او در این پیام که امروز (دوشنبه، ۲۹ حوت) منتشر شد، فرارسیدن جشن نوروز و آغاز سال نو ۱۴۰۲ هجری خورشیدی را به مردم افغانستان تبریک گفته و امیدواری کرده است که سال نو، با «صلح و ثبات، خوشی و سعادت و سرسبزی برای مردم افغانستان به همراه باشد».

کرزی در پیام خود طالبان را «حکومت سرپرست اسلامی» توصیف کرده و گفته است که با توجه به اهمیت بنیادی تعلیم برای رفاه، ترقی و خودکفایی کشور، آرزومند است که این حکومت با آغاز سال نو هجری خورشیدی، درهای مکاتب و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران باز و زمینه‌ی برگشت زنان به‌کار را فراهم کند.

مقامات طالبان تا اکنون درباره‌ی سرنوشت مکاتب دخترانه چیزی نگفته‌اند؛ اما دانشگاه‌ها در مناطق سردسیر در حال حاضر تنها به‌روی پسران باز شده‌اند.

رییس‌جمهور پیشین همچنین در پیام خود برآغاز بلادرنگ گفتمان ملی تأکید کرده است.

او گفته است: «همچنان اکیدا برای تقویت هرچه بیشتر اتحاد و اتفاق ملی و تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور که آرزوی مردم افغانستان است، برآغاز بلادرنگ گفتمان ملی تأکید می‌نمایم.»

دیدگاه‌های شما
  1. باعرض سلام همه مردم کشور میدانند که عامل اصلی تباهی کشور ومردم ما همین اقای کرزی ودار ودسته قومگرا وفاشیست او است که تا اخر برای به قدرت رسانیدن تالب وسرکوب نیروهای ضد تالب هر انچه در اختیار داشت از امکانات مالی تا امکانات دولتی دریغ نکرد وحال این تمساح حال اشک تمساح میریزد ودر ضمن خوب کرد چون چهره حقیقی ضد انسانی تالب اشکار ساخت ضربه جبران ناپذیر به پیکر پشتونیزم زد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *