ولایت سرپل

یک جوان ۳۰ ساله از جوزجان ربوده و در سرپل به قتل رسید

منابع مردمی در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان می‌گویند که جسد یک جوان ۳۰ ساله باشنده‌ی این ولایت ساعاتی پس از مفقودشدن، در ولایت سرپل یافت شده است.

منابع می‌گویند که این جوان عبدالهادی نام دارد و صبح روز گذشته (پنج‌شنبه، ۳ حمل) از ولایت جوزجان ربوده شده بود و جسد وی شام همان روز در روستای «امام جعفر» مرکز ولایت سرپل پیدا شده است.

مسئولان امنیتی طالبان در جوزجان با تأیید این رویداد می‌گویند که عبدالهادی ابتدا از سوی «افراد ناشناس» ربوده و سپس کشته شده است. به‌گفته‌ی این مسئولان، جسد عبدالهادی صبح امروز به خانواده‌اش تسلیم داده شده است.

شمس‌الله وثیق، آمر کشف مدیریت جنایی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در جوزجان می‌گوید که این جوان باشنده‌ی روستای «قره کینت» شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان بوده است.

مسئولان امنیتی طالبان می‌گویند که علت و انگیزه‌ی این قتل تاکنون روشن نیست، اما تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت عاملان آن آغاز شده است.

میزان قتل‌های مرموز و هدفمند به رغم اطمینان طالبان از تأمین امنیت، در بخش‌های مختلف کشور، از جمله جوزجان افزایش یافته است.

چند روز پیش آمر حج و اوقاف طالبان در ولسوالی آقچه‌ی جوزجان و یک مرد ۵۰ ساله در این ولایت به قتل رسیدند.

از سوی هم، تنها در کابل و براساس آماری که از سوی طالبان تأیید شده، در یک سال گذشته ۱۵۶ مورد قتل صورت گرفته است. آمارهای مردمی اما بیشتر از این را نشان می‌دهد.