عید در سایه‌ی ترس؛ باشندگان بلخ: در اوج نگرانی‌ها به تجلیل عید می‌رویم

در آستانه‌ی عید فطر، باشندگان شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ می‌گویند که در کنار فقر و ناداری، افزایش رویدادهای مخل امنیت نیز از اشتیاق آنان برای تجلیل عید کاسته‌ است.

این باشندگان شهر مزار شریف امروز (پنج‌شنبه، ۳۱ حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که با نگرانی‌ها و دلهره‌ی فراوان به پیشواز عید فطر می‌روند.

آنان از افزایش رویدادهایی چون انفجار، قتل، آدم‌ربایی و سرقت‌های مسلحانه ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواستند که امنیت جان و مال مردم را تأمین کنند.

نجیب‌الله، یکی از باشندگان شهر مزار شریف گفت: «با اوج ترس و نگرانی قرار است عید را تجلیل کنیم. حکومت طالبان باید امنیت را در روزهای عید تأمین کند. مسجدها و مکان‌های مزدحم بیشتر تأمین امنیت شود.»

محمدیاسین، دیگر باشنده‌ی بلخ نیز گفت: «اگر نیروهای امنیتی، امنیت مسجدها‌، به‌ویژه مسجدهای شیعیان را نگیرند، ممکن است رویدادهای دلخراش مثل گذشته رخ دهد.»

باشندگان بلخ از اوضاع بد امنیتی انتقاد می‌کنند و می‌گویند که در ماه‌های اخیر شهر مزار شریف گواه وقوع چندین انفجار بوده که در یکی از این انفجارها والی طالبان نیز کشته شده است.

با این حال، مسئولان امنیتی طالبان در بلخ می‌گویند که برای تأمین امنیت روزهای عید، تدابیر ویژه‌ای را روی‌دست گرفته‌اند.

محمدآصف وزیری، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در بلخ گفت که پولیس در هماهنگی با سایر نهادهای امنیتی برای تأمین امنیت روزهای عید تلاش خواهند کرد.