واکنش طالبان به اسناد فاش‌شده‌ی امریکا: داعش سرکوب شده و در حال نابودی است

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان محتوای گزارش واشنگتن‌پُست از اسناد فاش‌شده‌ی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) را که نشان می‌دهد افغانستان دوباره به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش تبدیل شده، «جعلی و مغرضانه» خوانده است.

مجاهد شام امروز (یک‌شنبه، ۳ ثور) در اعلامیه‌ای گفته است که نشر این گزارش نمایانگر آن است که «برخی حلقات امریکایی هنوز هم از دشمنی با افغانستان دست‌بردار نشده‌اند».

مجاهد در این اعلامیه مدعی شده است که در حال حاضر طالبان بر تمام کشور کنترل کامل دارند و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود. او تأکید کرده است که گروه داعش سرکوب شده و در حال نابودی است.

سخن‌گوی طالبان افزوده است که طالبان در عرصه‌های امنیتی و سیاسی گواه پیشرفت‌ها و تعامل مسلسل با کشورهای مختلف هستند و «پخش ادعاهای بی‌مسئولیت و خودساخته کار حلقات استخباراتی است که روادار حالت خوب برای افغان‌ها نیستند».

این درحالی است که روزنامه واشنگتن‌پُست روز گذشته در گزارشی به نقل از اسناد فاش‌شده‌ی وزارت دفاع امریکا نوشته است که کم‌تر از دو سال پس از خروج امریکا از افغانستان، این کشور دوباره به مرکز تروریسم و هماهنگی مهم برای داعش تبدیل شده است.

در این گزارش آمده است که داعش تلاش دارد تا حملاتی را از خاک افغانستان در سراسر اروپا و آسیا برنامه‌ریزی کند و توطئه‌هایی را علیه امریکا انجام دهند.

طبق این گزارش، یافته‌های اطلاعاتی ایالات متحده نشان می‌دهد که تلاش‌های خاصی از سوی داعش برای هدف قرار دادن سفارت‌خانه‌ها، کلیساها، مراکز تجاری و مسابقات جام جهانی فوتبال سال گذشته در قطر صورت گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *