کرزی و رییس یوناما روی آموزش و کار دختران و زنان افغانستان گفت‌وگو کردند
Photo: Hamid Karzai via twitter

کرزی و رییس یوناما روی آموزش و کار دختران و زنان افغانستان گفت‌وگو کردند

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان با رزا اوتونبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در مورد آموزش و کار دختران و زنان گفت‌وگو کرده است.

کرزی امروز (دوشنبه، ۴ ثور) در رشته‌توییتی نوشته است که دو طرف در این دیدار بر ضرورت بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به‌روی دختران و رفع ممنوعیت کار زنان در ادارات ملی و بین‌المللی تأکید کرده‌اند.

به‌گفته‌ی کرزی، در این دیدار در مورد وضعیت جاری در افغانستان و منطقه نیز بحث شده و برای تأمین صلح و ثبات دائمی در کشور، آغاز گفتمان ملی ضروری دانسته شده است.

براساس اعلامیه‌ای که آقای کرزی منتشر کرده، او و نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در مورد نشست قریب‌الوقوع دوحه و انتظارات مردم افغانستان از جامعه بین‌المللی و نتایج این نشست نیز صحبت کرده‌اند.

این نشست قرار است در اول ماه می (ماه آینده میلادی) در دوحه برگزار شود. پیشتر آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل گفته بود که قرار است در این نشست در مورد به رسمیت‌شناختن طالبان گفت‌وگو شود.

این اظهارات خانم محمد با واکنش‌های گسترده مواجه شد و شماری در افغانستان او را به لابی‌گری برای طالبان متهم کردند.

سخن‌گوی سازمان ملل به این اتهامات پاسخ داد و گفت که بحث در مورد به رسمیت‌شناختن طالبان صلاحیت کشورهای عضو این سازمان است.