رييس جمهور: صلح را در کشور برقرار می‌کنم

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور اعلام کرد که به هر قمیتی که شود، صلح سراسری را در کشور برقرار می‌کند. آقای غنی به طالبان هشدار داد که هیچ وقتی با راه‌اندازی حملات انتحاری به اهداف‌شان نمی‌رسند. رییس جمهور این اظهارات را در دیدار با زخمی‌های رویداد مرکز فرهنگى فرانسه در کابل بیان کرد.

او گفت، مخالفان مسلح به این فکر اند که ما را شکست می‌دهند، اما این تصور یک خیال خواهد بود. غنی به زخمی‌های این رویداد اطمیان داد که کشور را از اين وضعيت نجات می‌دهد. به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته یک حمله‌ی انتحاری در تالار مرکز فرهنگی فراسنه در کابل انجام شد که بر اثر آن یک شهروند خارجی کشته و بیش از ده تن دیگر زخمی شدند.

در ميان زخمی‌های اين رويداد ناصر سرمست، بنيان‌گذار انستيتوت موسيقى افغانستان و چند تن از تصوير‌برداران تلويزيون‌هاى خصوصى نيز شامل اند. حمله‌ی انتحارى بر انستيتوت فرهنگى فرانسه در ليسه‌ی استقلال با واکنش‌هاى تند ملى و بين‌المللى نيز روبه‌رو شده است. شوراى امنيت سازمان ملل و وزير خارجه‌ی فرانسه اين حمله را محکوم کرده‌اند.

عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی رياست عمومى امنيت ملى کشور دیروز در نشست خبری اعلام کرد که حمله‌ی انتحاری بر مرکز فرهنگى فرانسه در ليسه‌ی استقلال از سوی شبکه‌ی حقانی طراحى شده بود. او افزود، مخالفان مسلح حتا  بالای اطفال رحم نکرده  و در حمله بر ليسه‌ی استقلال، از يک طفل برای انجام حمله‌ی انتحارى استفاده شده است.