عکس ارسالی

باشندگان ولسوالی شهر بزرگ بدخشان: از خدمات مخابراتی و راه‌ مواصلاتی محروم هستیم

باشندگان ولسوالی شهر بزرگ ولایت بدخشان می‌گویند که آنان هنوز از خدمات مخابراتی محروم هستند و برای برقراری یک تماس تلفنی، مجبوراند ساعت‌ها راه را پیاده بپیمایند.

حاجی عبدالغفور، یکی از باشندگان روستای «حوزه داونگ» ولسوالی شهر بزرگ بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که به‌خاطر تماس با اقارب خود که در خارج از کشور هستند، مجبور است از روستای محل زندگی خود به مرکز این ولسوالی برود.

او نبود خدمات مخابراتی را یکی از مشکلات جدی باشندگان این ولسوالی می‌داند و از مسئولان طالبان می‌خواهد که این مشکل را حل کنند.

باشندگان ولسوالی شهر بزرگ ولایت بدخشان از خرابی راه‌های مواصلاتی و معیاری‌نبودن سرک‌ها در این ولسوالی نیز شکایت دارند.

آنان می‌گویند که خرابی سرک‌ها باعث شده است که در موارد متعدد، از جمله انتقال بیماران به شفاخانه با مشکل مواجه شوند.

به‌گفته‌ی حاجی عبدالغفور، باشندگان ولسوالی شهر بزرگ به‌دلیل خرابی راه‌های مواصلاتی نمی‌توانند بیماران خود را به موقع به شفاخانه‌ ولایتی انتقال بدهند، «زیرا در جریان عبور از مسیر راه با حادثه‌های ترافیکی مواجه می‌شوند».

اسلام‌الدین، یکی از رانندگان مسیر ولسوالی شهر بزرگ و شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که به‌دلیل خرابی راه‌ها، او تا اکنون چندین بار حادثه کرده و به مسافرانش آسیب جدی رسیده است.

او افزود که در سال‌های اخیر چندین موتر در این مسیر از سرک منحرف و به دره افتاده‌اند که باعث مرگ شماری از مسافران شده است.

باشندگان ولسوالی شهر بزرگ از مسئولان حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند به مشکلات آنان توجه جدی کنند و برای حل آن اقداماتی را روی دست گیرند.

مولوی فضل‌الله حنیف، ولسوال طالبان برای ولسوالی شهر بزرگ بدخشان می‌گوید که راه‌های مواصلاتی این ولسوالی تا اکنون بارها به همکاری مردم محل ترمیم شده است، اما با اندکی برف‌باری و بارندگی، دوباره تخریب می‌شوند.

به‌گفته‌ی او، ترمیم معیاری این سرک «بودجه‌ی هنگفت» لازم دارد که تلاش برای حل آن جریان دارد.

ولسوال طالبان برای ولسوالی شهر بزرگ بدخشان گفته است که برای حل مشکل عدم دسترسی مردم این ولسوالی به خدمات مخابراتی نیز اقداماتی انجام شده است. به‌گفته‌ی او، در «آینده‌ی نزدیک» باشندگان این ولسوالی، به‌ویژه باشندگان روستاهای «حوزه داونگ» از خدمات مخابراتی مستفید خواهند شد.

بدخشان یکی از ولایت‌های کوهستانی کشور به شمار می‌رود و باشندگان شماری از ولسوالی‌های آن بارها از عدم دسترسی به شبکه‌های مخابراتی و خرابی راه‌های مواصلاتی شکایت کرده‌اند.