یک نظامی پیشین در ننگرهار و یک مرد در کاپیسا به قتل رسیدند

منابع محلی و مسئولان طالبان از قتل یک نظامی پیشین در ولایت ننگرهار و یک مرد ۴۵ ساله در ولایت کاپیسا خبر می‌دهند.

منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که افراد مسلح ناشناس، حمیدالله فرمانده‌ی پولیس محلی در حکومت پیشین را شب گذشته (جمعه، ۱۲ جوزا) در ولسوالی «گوشته» این ولایت به قتل رسانده‌اند.

یک باشنده‌ی ولسوالی گوشته گفت که حمیدالله پس از سقوط نظام جمهوریت به پاکستان رفته بود، اما براساس فرمان عفو عمومی طالبان به کشور بازگشت.

او افزود که این نظامی پیشین، فرماندهی گروهی از پولیس محلی را که توسط فرویدون مومند، عضو مجلس نمایندگان حکومت پیشین ایجاد شده بود، به عهده داشت.

مسئولان محلی طالبان در ننگرهار تا اکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

در همین حال، مسئولان محلی طالبان در ولایت کاپیسا می‌گویند که یک مرد ۴۵ ساله در این ولایت بر اثر «خصومت بین دو فامیل» به قتل رسیده است.

عبدالفتاح فایز، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کاپیسا گفته است که این مرد حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از چاشت روز جمعه، در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر محمودراقی، مرکز کاپیسا، کشته شده است.

او گفته است این مرد «همیشه‌گل» نام داشت و از سوی دو نفر از هم‌روستائی‌هایش کشته شده است.

سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کاپیسا می‌گوید که پولیس یکی از متهمان را بنام رقیب‌الله، بازداشت کرده و در تلاش بازداشت متهم دوم نیز هستند.

این درحالی است که صبح امروز دو مورد قتل در ولایت ننگرهار و یک مورد قتل در ولایت زابل نیز گزارش شده بود. همه‌ی این رویدادها روز جمعه رخ داده بود.