علی میثم نظری
Photo: Social Media

«جبهه‌ مقاومت»: طالبان می‌خواهند اعضای تی‌تی‌پی را در شمال افغانستان جابه‌جا کنند

«جبهه‌ مقاومت» به رهبری احمد مسعود ادعا می‌کند که حکومت سرپرست طالبان در تلاش جابه‌جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در شمال افغانستان است.

علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی «جبهه‌ مقاومت» امروز (چهارشنبه، ۱۷ جوزا) در صفحه‌ی رسمی توییتر خود نوشته است: «گزارش‌های نگران‌کننده حاکی از آن است که گروه تروریستی طالبان می‌خواهد برای تروریستان تی‌تی‌پی از پاکستان در شمال افغانستان سرپناه بسازند.»

او افزوده که این اقدام در عین حالی‌ که «سقوط» طالبان را تسریع می‌کند، مسائل امنیتی را تشدید و بی‌ثباتی اجتماعی و سیاسی را هم در افغانستان و هم در منطقه افزایش می‌دهد.

مسئول روابط خارجی «جبهه‌ مقاومت» تأکید کرده است: «شهروندان افغانستان هرگونه تلاش تروریست‌های خارجی برای تجاوز سرزمین ما، تضعیف هویت، حیثیت و آزادی ما یا تحمیل تروریسم و افراط‌گرایی خود بر ما را به‌شدت رد خواهند کرد.»

آقای نظری گفته که «یادآوری این نکته ضروری است که ما در سال ۲۰۲۳ زندگی می‌کنیم و جامعه‌ی ما و واقعیت‌های آن بسیار بیشتر از سال ۱۹۲۳ و واقعیت‌های آن تکامل یافته است».

او تأکید کرده است که «ما در برابر هرگونه تلاشی که ما را به دوره‌های تاریک‌تر بازگرداند، مقاومت می‌کنیم».

مسأله‌ی اسکان اعضای تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان، در روزهای اخیر از سوی مقام‌های پاکستانی مطرح شده است.

رانا ثناءالله، وزیر امور داخله‌ی پاکستان در مصاحبه با صدای امریکا گفته بود که حکومت سرپرست طالبان به آن کشور پیشنهاد داده که اعضای تی‌تی‌پی را از مناطق مرزی با پاکستان، به سایر مناطق افغانستان انتقال دهند.

مقام‌ها و سخن‌گویان طالبان در افغانستان تا اکنون در مورد این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.

ادعای حضور اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و طراحی حملات علیه ارتش پاکستان از داخل کشور، تا اکنون چندین‌بار باعث تنش‌آلودشدن روابط طالبان و پاکستان شده است.