عکس: شبکه‌های اجتماعی

وقوع انفجار در مسجدی در بدخشان؛ منابع: ۱۴ نفر به‌شمول یک فرمانده طالبان کشته شدند

منابع در بدخشان می‌گویند که در انفجار امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا) در شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان، ۱۴ نفر به‌شمول صفی‌الله صمیم، از فرماندهان ارشد طالبان کشته‌ و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند. مسئولان طالبان تا اکنون این آمار را تأیید نکرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع‌، آمار تلفات ممکن از این هم بیشتر شود.

این انفجار پیش‌ازچاشت امروز در مسجد نبوی، در ناحیه‌ی اول شهر فیض‌آباد رخ داده است.

در این مسجد مراسم فاتحه‌خوانی برای نثاراحمد احمدی، معاون پيشين والی طالبان در بدخشان که دو روز پیش در انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده کشته شد، در حال برگزاری بوده است.

یک منبع در شفاخانه ولايتی بدخشان می‌گوید در این انفجار به غیرنظامیان و نیروهای طالبان تلفات وارد شده است.

دست‌کم دو منبع، از جمله یک منبع امنیتی از میان طالبان تأیید می‌کنند که صفی‌الله صمیم، فرمانده پیشین امنیه‌ی طالبان در بغلان در جمع کشته‌شده‌‌ها است.

همچنین به‌گفته‌ی منابع، عبدالبصیر خالد، از فرماندهان جهادی سابق و برادرش و همچنین حاجی اکرم، از بزرگان قومی بدخشان نیز در انفجار امروز کشته‌ شده‌اند.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان وقوع انفجار و تلفاتی ناشی از این انفجار را تأیید می‌کند؛ اما آماری ارائه نمی‌دهد.

هنوز نوعیت انفجار روشن نیست.

در انفجار دو روز پیش در مرکز بدخشان، معاون والی طالبان با یک نفر دیگر کشته شد و شش نفر دیگر زخم برداشتند. این انفجار یک حمله‌ی انتحاری بود و مسئولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت.