«جبهه مقاومت»: طالبان تلاش می‌کنند به تروریستان منطقه‌ای پناه‌گاه امن و دایمی فراهم کنند

«جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود در واکنش به انفجار روز گذشته در ولایت بدخشان، مدعی شده است که طالبان تلاش دارند برای تروریستان منطقه‌ای بستر و پناه‌گاه امن و دایمی فراهم کنند.

در اعلامیه‌ی این جبهه که امروز (جمعه، ۱۹ جوزا) منتشر شده، آمده است که رویدادهای اخیر بدخشان که در آن به غیرنظامیان نیز آسیب رسیده، ریشه در جنگ میان‌گروهی طالبان دارد.

در اعلامیه همچنین آمده است که «رویداد خونبار» روز گذشته نشان داد که «تأمین امنیت سرتاسری یک شعار دروغین برای فریفتن جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه است».

«جبهه مقاومت» در اعلامیه‌اش طالبان را یک گروه «مافیایی، بیگانه و غیرقابل اعتماد» دانسته است که به‌گفته‌ی این جبهه، ظرفیت و توانایی تأمین امنیت در کشور را ندارد.

این جبهه در ادامه افزوده است که حملات انتحاری و ماین‌گذاری در مساجد، تکیه‌خانه‌ها و منبرها، رسمی است که از طالبان به میراث مانده است.

«جبهه مقاومت» تأکید کرده است: «تنها راه جلوگیری از توطئه‌ی گسترده و خطرناک پیش‌رو، اتحاد همه‌ی مردم و مقاومت به‌خاطر آزادی کشور است.»

این درحالی است که در کم‌تر از یک هفته‌ی اخیر دو انفجار در مرکز بدخشان رخ داده است که در آن معاون پیشین والی طالبان برای بدخشان و فرمانده امنیه‌ی پیشین این گروه برای بغلان کشته شدند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرده‌اند که در این رویدادها به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده است.

مسئولیت انفجار نخست را داعش بر عهده گرفته، اما مسئولیت انفجار روز گذشته را تا اکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

طالبان این حملات را محکوم کرده و آن‌را کار «دشمنان اسلام» دانسته‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که به نیروهای این گروه دستور داده شده تا عاملان این رویدادها را شناسایی کنند.