Social Media

آتش‌سوزی در یک مرکز تجارتی در هرات؛ «۳۰۰ دکان در آتش سوخته‌ است»

منابع محلی در هرات می‎گویند که در پی آتش‌سوزی صبح امروز در مرکز تجارتی «قصر هرات»، خسارات هنگفت مالی به دکان‌داران وارد شده و ۳۰۰ دکان در آتش سوخته است.

صفایت‌الله مولوزی‌زاده، از مسئولان این مرکز تجارتی «قصر هرات» عصر امروز (شنبه، ۲۷ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ۳۰۰ دکان در این مرکز تجارتی «به‌گونه‌ی کامل» در آتش سوخته است.

او افزود که نزدیک به صد غرفه سیار در این مرکز نیز در آتش سوخته است و هنوز خسارات مالی ناشی از این آتش‌سوزی به‌صورت دقیق برآورد نشده است.

جاوید مایار، از مسئولان شهرداری هرات نیز گفت که تمامی دکان‌های این مرکز تجارتی در آتش سوخته و تنها چند دکان در دروازه‌ی ورودی آن آتش نگرفته است.

شماری از دکان‌داران این مرکز تجارتی می‌گویند که بر اثر آتش‌سوزی امروز، تمام سرمایه‌ی‌شان را از دست داده‌اند.

عبدالناصر محمدی، یکی از این دکان‌داران به روزنامه اطلاعات روز گفت که یک‌‎ونیم میلیون افغانی که سرمایه‌ی ده ساله او بود، طعمه‌ی آتش شده است.

او افزود که تعداد کارمندان آتش‌نشانی برای مهار این آتش‌سوزی ناکافی بود و به همین دلیل آتش به تمام بخش‌های این مرکز تجارتی سرایت کرد و همه‌ی دکان‌ها در آتش سوخت.

او از مسئولان محلی طالبان خواست که به دکان‌داران این مرکز تجارتی کمک کنند.

آتش‌سوزی در این مرکز تجارتی حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز آغاز شده بود و ساعت‌ها طول کشید تا مهار شود.

مسئولان محلی طالبان در هرات گفته‌اند که این آتش‌سوزی بر اثر «شارتی لین برق» صورت گرفته است و آن‌ها از تمامی امکانات برای مهار آن استفاده کرده‌اند.

نثاراحمد الیاس، سخن‌گوی والی طالبان در هرات گفته است که از زمان آغاز آتش‌سوزی تیم‌های اطفائیه، میدان هوایی، فرماندهی پولیس و شهرداری هرات در هماهنگی باهم برای مهار این آتش‌سوزی تلاش کرده‌اند.

مرکز تجارتی «قصر هرات» در جاده‌ی لیلامی شهر هرات قرار دارد و یکی از مشهورترین مراکز فروش لباس در این شهر به شمار می‌رفت.