پولیس کابل از دو حمله‌ی تروریستی جلوگیری کرد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور دیروز اعلام کرد که پولیس از دو حمله‌ی تروریستی در کابل جلوگیری کرده است. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که پولیس کابل یک موتر نوع تونس را که مملو از مواد انفجاری بوده، از مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل کشف و به‌دست آورده است.

بر اساس این خبرنامه، مواد انفجاری به‌دست آمده از این موتر، شامل سه حلقه ماین، پنج قبضه بمب دستی، هشت ‌سرگلوله‌ی هاوان و پنج نوع مواد باروت است. وزارت داخله می‌گوید، تروریستان قصد داشتند که با استفاده از این مواد انفجاری، یک حمله‌ی انتحاری را در مربوطات شهر کابل سازماندهی کنند.

این موتر مملو از مواد انفجاری در یک عملیات کشفی پولیس‌ واکنش فرماندهی پولیس کابل از مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی کشف و به‌دست آمده است. وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در پیوند به این رویداد، راننده‌ی موتر بازداشت شده و تحقیقات بیش‌تر از وی جریان دارد.

در بخش دیگر خبرنامه آمده است که پولیس کابل روز دوشنبه، 24 قوس از یک رویداد تروریستی در مربوطات ولسوالی بگرامی جلوگیری کرده است. بر اساس این خبرنامه، این ماین از سوی تروریستان در مسیر سرک ولسوالی بگرامی جاسازی شده بود که از سوی پولیس کابل کشف و در محل انفجار داده شد.

در پیوند به این رویداد تا حال فردی بازداشت نشده، اما تحقیقات پولیس پیرامون ردیابی عاملان آن جریان دارد. این در حالی است که اخیراً کابل شاهد نا‌امنی شدید بوده است. به روز یک‌شنبه هفته‌ی روان یک حمله‌ی انتحاری در شهر کابل رخ داد که بر اثر آن شش سرباز کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این رویداد، یک حمله‌ی انتحاری در مرکز فرهنگی فرانسه رخ داد که تلفات جانی برجا گذاشت. به‌دنبال افزایش حملات انتحاری و انفجاری در کابل، اشرف غنی به‌تازگی در دیدار با مسئولان وزارت دفاع ملی گفت، بین نیروهای امنیتی افغان هماهنگی وجود ندارد. او در این دیدار خواستار ایجاد هماهنگی بین نهادهای امنیتی کشور شده است.