درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در کنر

اطلاعات روز: از چند روز بد‌ین‌سو درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب در ولایت کنر در شرق کشور جریان دارد. مقام‌های امنیتی کنر می‌گویند که تا کنون در این درگیری 16 جنگ‌جوی طالب کشته و 28 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. در این درگیری دو سرباز ارتش کشته و چهار سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند.

عبدالحبیب سید‌خیلی، فرمانده پولیس کنر دیروز گفت که درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان دو روز قبل آغاز شد، اما این درگیری به روز دوشنبه، 24 قوس شدت گرفته است. او افزود، گروه دو هزار نفری طالبان داخلی و خارجی بر پاسگاه‌های امنیتی در مناطق مختلف ولسوالی دانگام این ولایت حمله کرده‌اند.

اما افزود که با ادامه‌ی این درگیری، مردم محل به حمایت از نیروهای امنیتی با وسایلی چون بیل و کلنگ علیه طالبان قیام کرده‌اند. سید‌خیلی گفت، راه عبور و مرور مردم در دو سوی خط دیورند در مربوطات ولسوالی دانگام باز است و طالبان به حمایت نظامیان پاکستان از خط دیورند عبور کرده و به این ولسوالی حمله کرده‌اند.

کنر در شرق کشور هم‌مرز پاکستان است و از ولایت‌های نا‌امن کشور به شمار می‌رود. در همین حال، برخی از نمایندگان کنر در مجلس اعلام کردند، درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی دانگام این ولایت ادامه دارد و نهاد‌های امنیتی تا‌کنون نیروی کمکی به منطقه اعزام نکرده‌اند.

آنان از نهادهای امنیتی خواسته‌اند که هر‌چه زودتر نیروهای کمکی را به منطقه‌ی درگیری اعزام کنند. اخیراً حملات انتحاری طالبان در کابل و شماری از ولایت‌های کشور افزایش یافته است. در همین حال، صالح محمد صالح، نماینده‌ی کنر در مجلس گفت که مخالفان مسلح از خلا و ضعف دولت استفاده کرده و حملات‌شان را افزایش داده‌اند.