via Social Media

منابع در فاریاب: یک عضو طالبان می‌خواهد به‌ زور یک دختر ۱۳ ساله را به نکاح خود درآورد

شماری از باشندگان روستای «توپخانه‌‌قلعه»ی ولسوالی دولت‌آباد فاریاب می‌گویند که یک عضو طالبان می‌خواهد به زور یک دختر ۱۳ ساله را به نکاح خود درآورد.

به‌گفته‌ی منابع محلی، این عضو طالبان خواهرزاده‌ی داملا سیف‌الله، ولسوال این گروه در دولت‌آباد و محافظ او است.

منابع می‌گویند که این فرد قصد دارد که یک دختر ۱۳ ساله که با یک پسر دیگر نامزد نیز است را به زور به نکاح خود درآورد. به‌گفته‌ی منابع، ولسوال طالبان نیز از خواهرزاده‌ی خود حمایت می‌کند.

در نوارهای ویدیویی که روز گذشته (شنبه، ۱۴ اسد) در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده، شماری از باشندگان روستای «توپخانه‌‌قلعه»ی ولسوالی دولت‌آباد، برای جلوگیری از نکاح اجباری این دختر ۱۳ ساله با یک عضو طالبان دست به اعتراض زده‌اند.

یکی از زنان معترض طالبان را متهم به زورگویی و ظلم می‌کند و می‌گوید که یک عضو این گروه می‎خواهد یک دختر خردسال را به نکاح خود درآورد.

این دختر در یک نوار ویدیویی می‌گوید که به هیچ وجه نمی‌خواهد همسر این عضو طالبان شود. او خواستار کمک برای نجات خود است.

یک منبع در ولسوالی دولت‌آباد فاریاب به روزنامه‌ اطلاعات روز گفت که این دختر ۱۳ ساله فعلا نامزد است و نامزدش نیز در کشور ایران به‌سر می‌برد.

او گفت: «نامزد دختر در ایران است، اما همسایه‌اش که طالب می‌باشد، عاشق او شده و می‌خواهد با استفاده از زور او را بگیرد. ولسوال طالبان نیز به مردم هشدار داده که باید دختر را به محافظ‌اش بدهند.»

یک منبع دیگر اما می‌گوید که این دختر حدود یک هفته قبل با همین طالب که محافظ و از نزدیکان ولسوال طالبان در دولت‌آباد است، نامزد شده بود؛ اما پس از یک هفته با یک‌دیگر دچار اختلاف شدند.

به‌گفته‌ی منبع، طالبان پدر دختر و پدر پسر را بازداشت کرده و در حال حاضر در بازداشت هستند.

شمس‌الله محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در فاریاب به پرسش خبرنگار روزنامه اطلاعات روز در این باره پاسخ نداد.