کمک 400 میلیون دالری امریکا برای ولایت‌های غربی

اطلاعات روز: دولت امریکا اعلام کرد که 400‌ میلیون دالر را برای ولایت‌های غربی افغانستان اختصاص داده و قرار است این مبلغ تا پنج سال آینده به مصرف برسد. ویلیام مارتین، سرکنسول امریکا در هرات به بخدی گفت، این مبلغ پول در بخش‌های صحت، حاکمیت قانون و ارتقای ظرفیت و معارف در ولایت‌های غربی افغانستان مصرف می‌شود.

او افزود که از این چهارصد میلیون دالر، ۷۰ میلیون دالر آن به بخش زراعت اختصاص داده شده است. مارتین اطمینان داد که امریکا به فعالیت‌هایش در زون غربی در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد. او افزود که پس از این دولت امریکا از پروژه‌های حمایتی‌اش‌ در نقاط مختلف افغانستان نظارت می‌کند.

این مقام امریکا هم‌چنان بر حمایت از مردم برای زندگی بهتر و توان‌مند‌شدن شهروندان افغان تأکید کرد. او در ادامه افزود که کشورش با رسانه‌های افغانستان نیز همکاری خواهد داشت. کنسولگری امریکا در هرات در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد. این کنسولگری از آن زمان تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون دالر را در بخش‌های مختلف در ولایت‌های غربی مصرف کرده است.

ساخت ساختمان دانشکده‌ی ژورنالیزم و خوابگاه دخترانه‌ی دانشجویان دانشگاه هرات از عمده‌ترین پروژه‌های بازسازی این کنسولگری در سال‌های اخیر خوانده شده است. شهروندوان هرات از ادامه‌ی کمک‌های امریکا به مردم ولایت‌های غربی استقبال کرده و خواستار افزایش آن شده است.